Rekordní týdny zažívá televize Nova. Minulý týden se stala už podruhé za sebou nejvíce rostoucí televizí v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku, když oslovila 24,84 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize (o 0,52 procentního bodu více než v předminulém týdnu). Zároveň tak vylepšila svůj dosavadní letošní rekord z předminulého týdne. Naopak největší pokles vykázala ČT Sport, jejíž týdenní podíl na dospělém publiku klesl o 0,47 procentního bodu na hodnotu 3,13 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) rovněž vyplývá, že ČT 1 po měsíci zastavila pád svých týdenních podílů a mírně stoupla, čímž si pojistila pozici dvojky na trhu (dosáhla podílu 16,19 procenta). Třetí Prima family si také mírně polepšila, na Jedničku ale ztrácela víc než třetinu procentního bodu – dosáhla hodnoty 15,82 procenta. Čtvrtou nejsledovanější televizí byla i přes mezitýdenní pokles zpravodajská ČT 24 s podílem 4,86 procenta, těsně následovaná Novou Cinema (4,51 procenta) a TV Barrandov (4,21 procenta).
K TÉMATU: Nova předminulý týden na nejlepších číslech za tento rok, ČT 1 na nejhorších
Z pohledu tří největších televzních skupin a souhrnného průměrného celodenního podílu všech jejich kanálů na dospělém publiku minulý týden vedla Nova Group, která dosáhla kumulovaného podílu 32,31 procenta (o 0,73 procentního bodu více než v předminulém týdnu). Následovala Česká televize, která si oproti předchozímu týdnu pohoršila o 0,67 procentního bodu na hodnotu 28,09 procenta. Třetí v pořadí Prima Group si sice polepšila o 0,37 procentního bodu, ale dosáhla podílu 24,13 procenta.
ČTĚTE TAKÉ: Česká televize se v lednu i únoru držela nad Novou. Nepomohl Fanda ani Smíchov
Meziročně oproti 12. týdnu 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila ČT 1, a to o 0,68 procentního bodu (z loňských 15,51 na letošních 16,19 procenta). Naopak největší pokles vykázala Prima family, která si pohoršila o rekordních 2,63 procentního bodu z loňských 18,45 na letošních 15,82 procenta. Zajímavý je meziroční růst “ostatních televizí”, který přišel i přes vznik čtyř nových samostatně měřených televizí. Ostatní televize si polepšily o 1,40 procentního bodu (z loňských 7,96 na letošních 9,36 procenta).
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,19 | + 0,22 | + 0,68 |
ČT 2 | 3,91 | – 0,03 | + 0,17 |
ČT Sport | 3,13 | - 0,47 | – 0,23 |
ČT 24 | 4,86 | – 0,39 | – 0,30 |
Nova | 24,84 | + 0,52 | – 1,20 |
Nova Cinema | 4,51 | + 0,38 | – 0,48 |
Fanda | 1,15 | – 0,26 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,92 | + 0,07 | – nevysílal – |
Telka | 0,89 | + 0,01 | – nevysílala – |
Prima family | 15,82 | + 0,23 | - 2,63 |
Prima Cool | 3,98 | – 0,05 | – 0,20 |
Prima love | 2,05 | + 0,20 | – 0,45 |
Prima Zoom | 2,28 | – 0,01 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,21 | – 0,10 | – 1,08 |
Atmedia | 1,92 | – 0,06 | + 0,09 |
ostatní TV | 9,36 | – 0,25 | + 1,40 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let minulý týden nejvíce stoupala Nova Cinema. V průměrném celodenním podílu na tomto publiku si polepšila o 0,69 procentního bodu na hodnotu 5,98 procenta. Naopak největší pokles vykázala shodně jako u dospělých diváků ČT Sport, která si pohoršila o 0,54 procentního bodu na hodnotu 5,65 procenta. Ze všech tří největších televizních skupin u mladších diváků rostla u všech svých kanálů pouze Prima Group, které se podařilo zastavit propad Primy Zoom a ustálit ji na hodnotě okolo 2,6 procenta (za skupinu D15–54).
NAPSALI JSME: Nova oponuje: v lednu i únoru jsme v naší skupině diváků od 15 do 54 let vedli
Ve srovnání tří největších televizních skupin a celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let zvítězila v celodenních datech skupina Nova, která vykázala kumulovaný podíl 37,39 procenta. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,54 procentního bodu. Následovala Prima Group, která oslovila 24,09 procenta publika od 15 do 54 let, což je o 0,79 procentního bodu více než v předminulém týdnu. A konečně Česká televize skončila na třetím místě s kumulovaným podílem 22,88 procenta (o 0,66 procentního bodu nižším než minule).
V meziročním srovnání s 12. týdnem 2012 si v celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšila ČT 1, a to o 0,59 procentního bodu (z loňských 12,13 na letošních 12,72 procenta). Výrazný pokles zaznamenala Prima family (o 2,83 procentního bodu z 15,39 na 12,56 procenta), ale i hlavní kanál Novy, který si pohoršil z 26,62 na 27,43 procenta, tedy o 2,19 procentního bodu. O víc než procentní bod meziročně klesla i televize Barrandov.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,72 | + 0,09 | + 0,59 |
ČT 2 | 3,80 | – 0,06 | + 0,29 |
ČT Sport | 3,65 | – 0,54 | – 0,57 |
ČT 24 | 2,71 | – 0,15 | – 0,17 |
Nova | 27,43 | – 0,04 | – 2,19 |
Nova Cinema | 5,98 | + 0,69 | – 0,08 |
Fanda | 1,54 | – 0,27 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,48 | + 0,11 | – nevysílal – |
Telka | 0,96 | + 0,05 | – nevysílala – |
Prima family | 12,56 | + 0,27 | - 2,83 |
Prima Cool | 6,22 | + 0,09 | – 0,34 |
Prima love | 2,68 | + 0,39 | – 0,51 |
Prima Zoom | 2,63 | + 0,04 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,60 | – 0,10 | – 1,45 |
Atmedia | 2,85 | – 0,03 | + 0,45 |
ostatní TV | 9,18 | – 0,54 | + 0,18 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch