Nový vizuální styl programů České televize a chystaná změna jejího loga mají přispět k oslabení ČT a možná i k její privatizaci. Myslí si to Antonín Dekoj, předseda Nezávislé odborové organizace ČT. Tentokrát nešlo jen o znělky a grafiku! Jde o postupnou likvidaci zavedené značky!
napsal Dekoj v komentáři pro dnešní Lidové noviny.
Podle Dekoje patří logo ČT mezi tzv. rodinné stříbro. Sounáležitost s tradicí symbolizuje také stálá značka, proto ji každá, byť sebemenší firma, opatruje. Mávneme rukou nad osvědčenou značkou, za kterou byli vážení diváci zvyklí nacházet kvalitu a serióznost a pod níž se nesetkávali s bulvárními zprávami a bezduchými seriály?
ptá odborový předák ČT.
Proč zadání nepočítalo s tzv. liftingem symbolu obrazovky, tvořeného písmeny ČT v národních barvách? Doplněného případně o modrou, s čísly programů uvnitř a s využitím 3D animací? Tvrdíme, že likvidací svého jedinečného logotypu ztratí Česká televize svou nezaměnitelnou identitu a s příchodem desítek nových televizních stanic zapadne v tuctové šedi koleček, čárek, jedniček, dvojek… Možná že právě o to zde jde,
naznačuje Dekoj.
Podle předsedy televizních odborů mělo vedení ČT před změnou grafiky vyzvat diváky k veřejné diskusi. Bál se snad pan ředitel jejího výsledku, který by mu případně komplikoval dosažení cíle, který si umanul? Zřejmě ze stejných důvodů neuspořádal na jaře tohoto roku anketu mezi zaměstnanci, kterou se slovy „přece nepůjdu proti lidem“ předtím slíbil,
vytýká Dekoj generálnímu řediteli ČT Jiřímu Janečkovi.
U tak zásadní změny, jakým je proměna grafiky a výměna loga veřejnoprávní televize, by měli mít diváci, kteří platí koncesionářské poplatky, podle Dekoje právo spolurozhodovat o tak velkých výdajích, jaké provází právě změnu vizuálního stylu ČT. Naprosto opačný názor dnes vyjádřil na serveru Britské listy redaktor a bývalý člen Rady Českého rozhlasu Štěpán Kotrba. Nová grafika ČT je podle něj povedená a elegantní.