Hlavní navigace

Nova i Nova Cinema minulý týden rekordní v podílu na divácích

18. 12. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
18. 12. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Nova i filmovému kanálu Nova Cinema se minulý týden podařilo vytvořit letošní rekordy v průměrném celodenním podílu na divácích starších patnácti let. Hlavní program Novy dosáhl druhého nejlepšího týdenního podílu na trhu za letošní rok, denně ho sledovalo v průměru 40,55 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zrovna zapnutý televizor. Lepšího podílu, 40,79 procenta, Nova dosáhla v posledním březnovém týdnu.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti v 50. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Nova si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,31 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ještě vyššího podílu: 44,60 procenta. Filmovému kanálu Nova Cinema se týden před zařazením do zemské digitální sítě 2 podařilo dosáhnout historicky nejvyššího průměrného denního podílu na trhu. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 0,87 procenta dospělého publika, o 0,13 procentního bodu více než minule. Během prime time ale její podíl klesl na průměrných 0,77 procenta.

České televizi se minulý týden nedařilo. Divácký zájem klesal u všech čtyř programů kromě sportovní ČT 4. Tu sledovalo po celý den v průměru 1,22 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas už televize (nárůst o 0,25 procentního bodu). V hlavním vysílacím čase podíl ČT 4 klesl na 0,75 procenta. Program ČT 1 dosáhl v celodenních číslech podílu 19,72 procenta, o 0,24 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Jedničky stoupl na 21,54 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Klesal také zájem o ČT 2. V celodenních číslech z 5,60 na 5,29 procenta, v hlavním vysílacím čase Dvojka zaujala pouze 4,60 procenta diváků, kteří trávili večer u televize. Zpravodajský kanál ČT 24 zaznamenal rekordní propad o 0,94 procentního bodu z velmi vysokého průměrného celodenního podílu 2,41 procenta v předminulém týdnu na nynějších 1,47 procenta. Během prime time podíl ČT 24 ještě klesl na průměrných 0,81 procenta.

MMF24

Televize Prima si minulý týden také pohoršila. Po celý den ji v průměru sledovalo 17,57 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. To je o 0,57 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během hlavního vysílacího času tento podíl ještě klesl na průměrných 17,33 procenta.

Malé satelitní a kabelové televize si naopak polepšily. V souhrnném celodenním podílu vykázaly průměrný výsledek 13,31 procenta, o 0,37 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale zájem o tyto programy klesl na průměrných 9,60 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna sledovali televizi.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).