Hlavní navigace

Nova i Nova Cinema minulý týden rekordní v podílu na divácích

18. 12. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

18. 12. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Nova i filmovému kanálu Nova Cinema se minulý týden podařilo vytvořit letošní rekordy v průměrném celodenním podílu na divácích starších patnácti let. Hlavní program Novy dosáhl druhého nejlepšího týdenního podílu na trhu za letošní rok, denně ho sledovalo v průměru 40,55 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zrovna zapnutý televizor. Lepšího podílu, 40,79 procenta, Nova dosáhla v posledním březnovém týdnu.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti v 50. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Nova si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,31 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ještě vyššího podílu: 44,60 procenta. Filmovému kanálu Nova Cinema se týden před zařazením do zemské digitální sítě 2 podařilo dosáhnout historicky nejvyššího průměrného denního podílu na trhu. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 0,87 procenta dospělého publika, o 0,13 procentního bodu více než minule. Během prime time ale její podíl klesl na průměrných 0,77 procenta.

České televizi se minulý týden nedařilo. Divácký zájem klesal u všech čtyř programů kromě sportovní ČT 4. Tu sledovalo po celý den v průměru 1,22 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas už televize (nárůst o 0,25 procentního bodu). V hlavním vysílacím čase podíl ČT 4 klesl na 0,75 procenta. Program ČT 1 dosáhl v celodenních číslech podílu 19,72 procenta, o 0,24 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Jedničky stoupl na 21,54 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Klesal také zájem o ČT 2. V celodenních číslech z 5,60 na 5,29 procenta, v hlavním vysílacím čase Dvojka zaujala pouze 4,60 procenta diváků, kteří trávili večer u televize. Zpravodajský kanál ČT 24 zaznamenal rekordní propad o 0,94 procentního bodu z velmi vysokého průměrného celodenního podílu 2,41 procenta v předminulém týdnu na nynějších 1,47 procenta. Během prime time podíl ČT 24 ještě klesl na průměrných 0,81 procenta.

MIF Dolejsova

Televize Prima si minulý týden také pohoršila. Po celý den ji v průměru sledovalo 17,57 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. To je o 0,57 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během hlavního vysílacího času tento podíl ještě klesl na průměrných 17,33 procenta.

Malé satelitní a kabelové televize si naopak polepšily. V souhrnném celodenním podílu vykázaly průměrný výsledek 13,31 procenta, o 0,37 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale zájem o tyto programy klesl na průměrných 9,60 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna sledovali televizi.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.