Hlavní navigace

Nova i Prima „čarují“ se sledovaností, hlavně u digitálních kanálů

13. 1. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
13. 1. 2010

Velké „čáry“ s dosaženými podíly na sledovanosti předvádějí v posledních dnech televize Nova a Prima. Oba komerční kanály ještě zintenzivnily zasílání tiskových zpráv o výsledcích sledovanosti svých druhých programů, filmové stanice Nova Cinema a Primy Cool, určené pro mladé diváky. Zřejmě tak reagují na překvapivě dobré výsledky konkurenční plnoformátové televize Barrandov.

MMF24

Zatímco Nova zasílá údaje o podílech sledovanosti u cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let, na kterou prodává reklamu, občas sklouzne i údajům za širší cílovou skupinu diváků starších 15 let bez horní hranice věku. Prima Cool zase často zveřejňuje čísla za diváckou skupinu ve věku od 15 do 40 let. Tyto výsledky pak nelze navzájem porovnávat, protože by šlo o „míchání hrušek s jablky“. Nova navíc stále častěji zveřejňuje souhrnné výsledky za svůj hlavní program i Novu Cinemu najednou, a obojí pro cílovou skupinu 15 až 54 let.

Jediným spolehlivým srovnáním podílů všech televizí na českém trhu tak zůstává divácká skupina D 15+. Průměrné týdenní podíly na sledovanosti u této skupiny diváků pravidelně zveřejňuje Asociace televizních organizací (ATO), která je zadavatelem elektronického průzkumu sledovanosti českých televizí. Tabulku s vývojem těchto podílů můžete najít i na serveru DigiZone.cz, kde ji pravidelně aktualizujeme.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).