Hlavní navigace

Nova jako na houpačce: minulý týden se propadla nejvíc ze všech televizí

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V meziročním srovnání ale hlavní kanál Novy vykázal největší růst, ovšem pouze v kategorii D15+. U mladšího publika rostl nejvíce Smíchov.

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Mezitýdenní vývoj (vs. 13. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál Novy se pohybuje doslova jako na houpačce. Předminulý týden zaznamenal největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let, tento týden se pro změnu propadl nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, Konkrétně o 1,11 procentního bodu na hodnotu 25,01 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 0,81 procentního bodu na podíl 14,10 procenta. Skokanem týdne se stala ČT Sport, jež si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,93 procentního bodu na hodnotu 2,87 procenta. Významný růst vykázala i ČT 1 (o 0,68 procentního bodu na 16,21 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova skokanem týdne, Česká televize hodně ztrácela

Pokles potkal i celou skupinu Nova. V souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let sice minulý týden spolehlivě uhájila pozici lídra, ve srovnání s předminulým týdnem si ale pohoršila o 1,20 procentního bodu, takže jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru třetinu dospělých diváků u televizní obrazovky (přesněji 33,34 procenta). Naopak Česká televize si polepšila o 1,71 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,44 procenta, čímž se skupině Prima na třetí pozici vzdálila téměř o osm procentních bodů. Prima si totiž pohoršila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 21,66 procenta.

Top 10 všechny stanice (14. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

Rovněž v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce pohoršil hlavní kanál Novy. Oproti předminulému týdnu se propadl o 1,46 procentního bodu na hodnotu 27,09 procenta, tedy více než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. Významně klesala i sesterská Nova Cinema (o 0,62 procentního bodu na 5,53 procenta). Největší růst vykázala ČT Sport, které se podařilo navýšit průměrný celodenní podíl v této cílové skupině o 1,16 procentního bodu na hodnotu 3,27 procenta. ČT 1 si polepšila o 0,85 procentního bodu na 12,87 procenta.

Rovněž v kategorii 15 až 54 let se skupině Nova nevyhnul poměrně velký propad. V souhrnném celodenním podílu za všech pět svých volně šířených kanálů si oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,96 procentního bodu na hodnotu 37,40 procenta. Žádná další z tří největších televizních skupin v zemi v této kategorii neklesala. Česká televize si polepšila o 2,14 procentního bodu na kumulovaný podíl 25,55 procenta a skupina Prima oproti kategorii D15+ mírně stoupla o 0,31 procentního bodu na hodnotu 21,22 procenta.

Kanály – průměrné podíly (14. týden 2014)
Graf podílu kanálů (14. týden 2014)
Graf podílu skupin (14. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 14. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním dubnovým týdnem loňského roku se největší propadák tohoto týdne jeví jako největší skokan: hlavní kanál Novy stoupal v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let nejvíc ze všech českých televizí. Polepšil si o 0,88 procentního bodu na hodnotu 25,01 procenta. Ještě více stoupal podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia: o 1,97 procentního bodu na 3,80 procenta. Naopak největší pokles z jednotlivých televizních stanic vykázal hlavní kanál Primy, který se meziročně propadl o 1,55 procentního bodu na hodnotu 14,10 procenta. A ještě více klesal podíl „ostatních“ neměřených televizí, který přišel o 2,12 procentního bodu a vykázal hodnotu 7,25 procenta.

Nova se v meziročním srovnání jeví také jako nejvíce rostoucí televizní skupina. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si za svých pět volně šířených kanálů polepšila o 1,72 procentního bodu na hodnotu 33,34 procenta. Obdobný meziroční růst ale vykázala i Česká televize, která stoupla o 1,65 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,44 procenta. Jedinou velkou televizní skupinou, která v prvním dubnovém týdnu meziročně klesala, byla Prima. Pohoršila si o 2,62 procentního bodu na hodnotu 21,66 procenta.

Diners Vánoce2019

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se orientuje skupina Nova, si meziročně z jednotlivých televizí nejvíce polepšil Smíchov. Tematický kanál Novy v průměrném celodenním podílu stoupl o 0,57 procentního bodu na hodnotu 1,81 procenta. O něco menší růst o 0,51 procentního bodu na hodnotu 12,87 procenta vykázala ČT 1. Nejvýrazněji ale narostl podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia. Ty si polepšily o 1,48 procentního bodu na hodnotu 4,13 procenta. Největší meziroční propad v této kategorii zaznamenala TV Barrandov, která si pohoršila o 1,39 procentního bodu na hodnotu 3,22 procenta.

Velmi zajímavé srovnání nabízí meziroční vývoj podílů celých televizních skupin. V mladší kategorii 15 až 54 let totiž více rostla Česká televize a ne Nova, pro kterou je tato cílová skupina diváků klíčová. ČT si v souhrnném celodenním podílu všech svých programů polepšila o 2,79 procentního bodu na hodnotu 25,55 procenta, zatímco skupina Nova rostla jen o 0,71 procentního bodu na letošních 37,40 procenta. Skupina Prima zaznamenala podobný meziroční propad jako u kategorie dospělých nad 15 let: propadla se o 2,70 procentního bodu na hodnotu 21,22 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)