Dobré kontakty na kabelovky
Nápad vytvořit interaktivní hudební televizi Fun 1 vznikl přibližně přede dvěma lety. Přišla s ním společnost Sat Plus, která vyrábí pro největší tuzemského kabelového operátora UPC zpravodajský a promo program UPC Express. Po nedávné změně majitele parlamentní televize 24cz začala firma zajišťovat technickou podporu také této stanici. Fun 1 je ale prvním opravdu plnohodnotným televizním projektem Sat Plus. V polovině dubna 2004 firma požádala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o udělení licence pro kabelové a satelitní vysílání. Obdržela ji 27. července 2004.

Co slibuje televize Fun 1?
Podle licence, kterou Fun 1 získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání loni v červenci, má tato televize vysílat 24 hodin denně interaktivní program složený z chatování a hlasování prostřednictvím krátkých textových zpráv přes mobilní telefony. Od 6:00 do 22:00 hodin stanice zařadí programové bloky Chat, Rande, Bazar, Horoskopy a Hitparády. Vysílání bude doplněno o možnost stahování her, zvonění a log pro mobilní telefony. V noci (od 22:00 do 6:00) poběží erotický programový blok, ve kterém semohou vyskytnout vulgarismy nebo erotické narážky, nikoli však hrubá, oplzlá, pornografická sdělení, která budou cenzurována, či nahrazena hvězdičkami. Fun 1 také slibuje, že veškeré příchozí sms bude před zveřejněním filtrovat. Viz kompletní znění licence Fun 1 [PDF, 119 kB].
V září 2005 spustil Sat Plus zkušební vysílání Fun 1 v kabelových rozvodech UPC jako součást programu UPC Express. Zároveň zprovoznil internetové stránky www.fun1.cz, na kterých běží audio vysílání „rádia“ Fun 1. Oficiální zahájení vysílání ale televize oznámila až 10. listopadu. Od tohoto data se objevila jako plnohodnotný program v nabídce druhé největší české kabelové společnosti Karneval, pro niž původně také získala povolení od RRTV. Licence vydaná v červenci 2004 totiž hovoří o tom, že Fun 1 může vysílat v kabelových rozvodech firmy TES Media (dnešní Karneval) a na družici Astra 1.
Bavte se a hlavně posílejte esemesky
Fun 1 se od počátku charakterizoval jako televize, která hraje jen nejnovější taneční hudbu a jejíž program ovládají výlučně diváci. Ti si mohou prostřednictvím esemesek volit klipy a diskutovat s dalšími diváky. Jde o televizi, která neotravuje zbytečnými pořady, jaké jsou na ostatních televizích. Je pro ty, co se chtějí prostě jen bavit, vydechnout po náročném dni nebo si najít nové přátele,
vysvětlují provozovatelé Fun 1 na svých webových stránkách. Nutno dodat, že každá zábava něco stojí. V případě Fun 1 tvoří hlavní příjmy peníze z krátkých textových zpráv – tedy čím víc diváci píší, tím víc Fun 1 vydělává.

Esemeskování se neomezuje pouze na hlasování v hitparádách, výběr skladeb v nekonečném proudu hudby nebo vzkazy na dolní liště obrazovky, důvěrně známé z konkurenční televize Óčko, ale diváci si mohou spolu prostřednictvím obrazovky dokonce dopisovat a seznamovat se. Není třeba zdůrazňovat, že takový způsob komunikace vyjde účastníky TV chatu pěkně draho. Pro zpracování sms hlasování a textových vzkazů Fun 1 najala osvědčenou firmu Erika ze skupiny televize Nova (zpracovávala například hlasování v soutěžích Česko hledá SuperStar, Český slavík, ale také pořady televize Prima apod.).
Cílová skupina: mladí, co chtějí utrácet

Celý projekt stojí na mladých „odvázaných“ divácích z velkých měst, kteří neřeší, kolik utratí za kredit svého mobilního telefonu. Proto je také cílová skupina Fun 1 oproti jiným televizím věkově podstatně mladší a aktivnější (a hlavně bohatší): má jít o mladé lidi od 12 do 35 let. Program Fun 1 tvoří kromě klipů a TV chatů také pořady vlastní výroby: talk show, lifestyle, reportáže z hudebních klubů, koncertů a hudebních festivalů, parties. Ještě před zahájením řádného vysílání se Fun 1 stala mediálním partnerem několika zajímavých akcí, např. HipHop Kempu, Sun Of Ostrava, Mácháč 2005 nebo Dance Marathon 2005.
Fun 1 také hodně sází na přímou spolupráci s hudebními kluby. Oficiální start oslavovala v pražském Duplexu na Václavském náměstí, při spuštění vysílání na svém webu zveřejnila seznam klubů, se kterými udržuje nadstandardní vztahy (např. Mecca, Roxy, Duplex, aj.). V některých už Fun 1 natáčela nebo dokonce přinášela živé vstupy. V mediálním partnerství se televize neomezuje striktně na hudební oblast. Fun 1 byla například hlavním mediálním partnerem letošního Mistrovství České republiky Agressive In-Line v Pardubicích. Ostatně spojení moderní taneční hudby a extrémních sportů není u televizních stanic tohoto typu nic neobvyklého.
Nova hledá SuperStar, Fun 1 zase DanceStar
Po vzoru úspěšného televizního pořadu Česko hledá SuperStar vypsala Fun 1 krátce po zahájení vysílání vlastní soutěž s prvky reality show: Funny Dance Collection. Diváci prostřednictvím esemesek vybírají nejlepšího tanečníka, který se zároveň stane novým moderátorem Fun 1. Výběr bude probíhat celý rok a vítěze televize vybere na výroční party v listopadu 2006. Kromě toho se Fun 1 výrazně angažuje také v oblasti módy. Společně s webem www.partypics.cz uspořádala v pražském klubu Stonx akci Fashion Night by Partypics No.: 1, která se dočkala v krátké době dalšího pokračování.
Óčko nevnímá Fun 1 jako konkurenci
Přestože Fun 1 využívá podobných obchodních modelů jako hudební televize Óčko, tedy zpoplatněné vzkazy a seznamku přes sms, hlasování v hitparádách a stahování hudby pro mobilní telefony, představitelé Óčka se podle svých slov nové interaktivní hudební televize neobávají. V rozhovoru pro DigiZone.cz to říká Stanislav Holec, šéf multimediální divize koncernu Mafra, většinového vlastníka Óčka. Výhodou pro Óčko může být fakt, že se Fun 1 nechystá vstoupit do pozemního digitálního vysílání.Jak Fun 1 vnímá konkurence, konkrétně hudební televize Óčko z mediálního koncernu Mafra? Zaregistroval jsem, že existuje, ale moc toho o ní nevím. Četl jsem tiskovou zprávu, ale neviděl jsem její vysílání,
říká šéf multimediální divize Mafry Stanislav Holec. Myslím, že znám lidi, kteří za ní stojí. Zatím k tomu nemám co říct. Myslím si, že to bude jenom placená kabelovka.
Podobně vnímá Fun 1 také generální ředitel Óčka Jiří Balvín: Myslím si, že to nebude naše konkurence. Přece jenom jsme na trhu tři roky, jsme jasně vyprofilováni a diváci jsou na nás zvyklí. A i když oslovujeme mladé diváky, i ti jsou svým způsobem konzervativní a jdou po tom, co znají.
Jak naladit Fun 1?

Fun 1 v současné době vysílá v kabelových rozvodech společnosti Karneval a jako promo na kanálu UPC Express v síti UPC. Tato společnost už získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání souhlas se zařazením Fun 1 jako samostatného programu do své nabídky, ale podle mluvčího UPC Františka Maliny se k tomuto kroku v nejbližší době nechystá. Fun 1 pustíme zatím jenom v rámci UPC Express, zřejmě jako noční proud.
Objeví se tedy Fun 1 alespoň v satelitní digitální platformě UPC Direct? O tom uvažujeme právě v rámci UPC Express. Přesné datum vám ale zatím říci nemohu,
uvedl František Malina.
Na satelitu se Fun 1 každopádně objeví už v lednu 2006. Podle licence by měla vysílat volně na Astře 1, 19,2 stupně východně. Fun 1 bude zanedlouho k dispozici ve všech domácnostech využívajících služeb kabelových televizí po celé České republice,
slibuje provozovatel televize. Vysílání by mělo být volně dostupné také na Internetu, a to nejen na domovské stránce www.fun1.cz. V jednání je i stream na webové stránky mnoha významných poskytovatelů internetových služeb,
píše na svých internetových stránkách Fun 1. Audio výstupy televize nabízí už dnes: pro Windows Media Player v pěti různých kvalitách, dokonce i „netradiční“ 192 kbit/s.
Může Fun1 ohrozit pozici televize Óčko?