Hlavní navigace

Nova minulý týden na nejlepších číslech za letošní rok, ČT 1 nejníž od července

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKA – Prima pokračuje ve výrazném meziročním poklesu, který zasáhl zejména její hlavní kanál. Markatní je zejména u diváků od 15 do 54 let.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 41. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Nejlepšího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let za celý letošní rok dosáhl minulý týden hlavní kanál Novy. Denně jej sledovalo průměrně 26,07 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televizní obrazovky. Nova si zároveň ve srovnání s předminulým týdnem nejvíce polepšila, její podíl vzrostl o 1,23 procentního bodu. Nad podíl 26 procent se v týdenních datech u kategorie D15+ letos dostala teprve podruhé. Naopak největší pokles minulý týden zaznamenala ČT 1, která si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 0,60 procetního bodu na hodnotu 14,97 procenta – nejnižší za celou podzimní sezónu (a od začátku letošního července).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Nova si jako jediná polepšila i v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku za všech pět svých volně šířených kanálů. V porovnání s předminulým týdnem vzrostla o 1,02 procentního bodu na hodnotu 33,64 procenta. Dvojkou na trhu byla tradičně Česká televize s podílem 27,13 procenta, který byl shodný s výsledkem předminulého týdne (a to jen díky velkému růstu zpravodajské ČT 24, která si polepšila o 0,92 procentníáho bodu na podíl 5,22 procenta). Třetí v pořadí, skupina Prima, vykázala mezitýdenní pokles o 0,65 procentního bodu na hodnotu 22,98 procenta. V jejím případě klesaly všechny programy s výjimkou Primy Zoom, která si nepatrně polepšila.

Top 10 všechny stanice (42. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově cílí skupina Nova a je zajímavá pro inzerenty, minulý týden nejvíce stoupal opět hlavní kanál Novy. Oproti předminulému týdnu si polepšil o 1,29 procentního bodu na hodnotu 28,22 procenta. Slušný růst o 0,66 procentního bodu na podíl 3,18 procenta zaznamenal i zpravodajský kanál ČT 24. Naopak největší mezitýdenní pokles zaznamenal hlavní kanál Primy, který se propadnul o 0,57 procentního bodu na hodnotu 12,39 procenta. O půl procentního bodu klesla i Prima Cool (na podíl 5,06 procenta) a z rodiny FTV Prima nepatrně stoupala opět jen Prima Zoom.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Všechny kanály Novy klesaly, naopak všechny stanice Primy stoupaly

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe dařilo skupině Nova. Vykázala kumulovaný podíl 38,09 procenta, který znamenal i největší mezitýdenní růst – o 1,37 procentního bodu. Na druhé pozici se udržela skupina Prima, a to i přesto, že si oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,29 procentního bodu na hodnotu 1,29 procenta. Třetí příčku obsadila Česká televize se souhrnným podílem 22,09 procenta, který byl o 0,22 procentního bodu lepší než v předminulém týdnu.

Kanály – průměrné podíly (42. týden 2013)
Graf podílu kanálů (42. týden 2013)
Graf podílu skupin (42. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 42. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 42. týdnem 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy, který rostl o 0,80 procentního bodu na hodnotu 26,07 procenta. Výrazný růst zaznamenal i Fanda, jehož podíl stoupl o 0,56 procentního bodu na 1,42 procenta. Ještě výrazněji si polepšily televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl vzrostl o 2,47 procentního bodu na hodnotu 4,33 procenta. Naopak největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 4,91 procentního bodu na hodnotu 15,27 procenta. O jeden procentní bod klesaly i ČT 1 a TV Barrandov, obdobný pokles vykázala i Nova Cinema.

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let meziročně stoupala pouze skupina Nova, která si polepšila o 2,74 procentního bodu na hodnotu 33,64 procenta. Mírný pokles o 0,31 procentního bodu vykázala Česká televize (letos podíl 27,13 procenta) a výraznější propad o 3,37 procentního bodu na hodnotu 22,98 procenta zaznamenala skupina Prima. Ta loni touto dobou ještě neprovozovala dokumentární kanál Prima Zoom a všechny tři zbylé její televizní kanály vykázaly meziroční pokles, i když ne tak velký jako hlavní kanál.

EBF18_tip_v_clanku_obecny

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si v průměrném celodenním podílu u jednotlivých televizních stanic meziročně nejvíc polepšil Fanda, který rostl o 0,64 procentního bodu na hodnotu 1,76 procenta. Významněji rostl i hlavní kanál Novy, který stoupl o 0,45 procentního bodu na podíl 28,22 procenta. Ještě více si polepšily televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl stoupnul o 1,75 procentního bodu na hodnotu 4,33 procenta. Naopak největší meziroční propad potkal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 5,64 procentního bodu na hodnotu 12,39 procenta, a TV Barrandov, která klesla o 1,61 procentního bodu na podíl 3,39 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a meziročním srovnáním jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vychází, že skupina Nova a ČT rostly, zatímco skupina Prima klesala. Největší růst zaznamenala Nova Group, a to o 3,06 procentního bodu na hodnotu 38,09 procenta. ČT si polepšila o 1,21 procentního bodu (zejména díky dětskému kanálu ČT :D, který loni touto dobou ještě nevysílal) na podíl 22,09 procenta, zatímco Prima Group klesla o 4,10 procentního bodu na hodnotu 22,72 procenta. Také v této cílové skupině meziročně klesaly všechny programy Primy, nejméně však Prima love, která se blížila spíše stagnaci.

Našli jste v článku chybu?