Hlavní navigace

Nova minulý týden opět rostla na úkor České televize, meziročně posílila nejvíc ze všech

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziroční srovnání opět ovlivnily loňské zimní olympijské hry v Soči, které přispěly k výraznému poklesu České televize a nárůstu Novy s Primou

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 7. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Zvýšený zájem o hlavní programové taháky televize Nova, zejména seriál Ordinace v růžové zahradě 2, ale i Televizní noviny, minulý týden napomohl hlavnímu kanálu Novy k největšímu růstu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si Nova polepšila o 1,29 procentního bodu na hodnotu 24,27 procenta. Žádná z dalších televizí nerostla o víc než pár desetin procentního bodu, například ČT 2 o 0,38 procentního bodu na 4,63 procenta a Prima Cool o 0,32 procentního bodu na 3,23 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala ČT Sport, která se propadla o 1,48 procentního bodu na hodnotu 3,15 procenta. Klesala i Nova Cinema (o 0,39 procentního bodu na 4,92 procenta) a Telka (o 0,18 procentního bodu na 1,37 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 zvyšovala náskok nad Primou, u mladých posilovalo Óčko

Nova minulý týden rostla i jako skupina. Z „velké trojky“ zaznamenala největší růst souhrnného celodenního podílu na publiku starším 15 let za všech pět svých volně šířených kanálů, konkrétně o 0,64 procentního bodu na hodnotu 33,58 procenta. Obdobně si polepšila i skupina Prima, jejíž podíl narostl o 0,62 procentního bodu na 21,38 procenta, ani to však nestačilo na ohrožení České televize coby televizní dvojky českého trhu. Kavčí hory si tuto pozici podržely i přes mezitýdenní pokles o 1,25 procentního bodu na hodnotu 28,47 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, jehož podíl na sledovanosti minulý týden neklesal, byla ČT 2. Výkon Jedničky a zpravodajské ČT 24 stagnoval, ostatní programy klesaly.

Top 10 všechny stanice (8. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, zaznamenala minulý týden největší růst rovněž „velká“ Nova. Hlavní kanál skupiny si v průměrném celodenním podílu na publiku polepšil o 1,71 procentního bodu na hodnotu 27,45 procenta. Dařilo se i Primě, jež poskočila o 0,47 procentního bodu na 5,09 procenta, a také ČT 2, jejíž podíl vzrostl o 0,39 procentního bodu na 4,16 procenta. Opačným směrem se vydala ČT Sport, jejíž podíl oproti předminulému týdnu klesl o 1,46 procentního bodu na 3,03 procenta. Pohoršila si i Nova Cinema (o 0,79 procentního bodu na 6,61 procenta) a hlavní kanál Primy, který klesl o 0,33 procentního bodu na 10,29 procenta.

MINULÝ ROK: Poslední týden olympiády už ČT mírně klesala, Telka dosáhla historického maxima

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe vedlo skupině Nova, která si polepšila o 0,83 procentního bodu na hodnotu 39,24 procenta, což byl téměř dvojnásobek oproti konkurenční skupině Prima. Její podíl sice také stoupal, ale méně výrazně: polepšila si o 0,37 procentního bodu na hodnotu 20,49 procenta, přičemž růst zaznamenaly pouze dva kanály ze čtyř (Prima Cool a Prima Zoom). Česká televize si minulý týden u mladšího publika jako celek pohoršila o 1,01 procentního bodu na souhrnný podíl 23,74 procenta. A to i přes mírný růst ČT 1, ČT 2 a ČT 24 a stagnaci kulturního kanálu ČT art.

Kanály – průměrné podíly (8. týden 2015)
Graf podílu kanálů (8. týden 2015)
Graf podílu skupin (8. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 8. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Meziroční srovnání s výkony televizí z osmého týdne loňského roku nadále ovlivňovaly zimní olympijské hry v Soči, které přesně před rokem končily. Díky nim se ČT Sport meziročně rekordně propadla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku o 12,97 procentního bodu na hodnotu 3,15 procenta. Klesal i další „olympijský“ kanál ČT 2, který si pohoršil o 1,49 procentního bodu na 4,63 procenta. Naopak největší meziroční růst vykázal hlavní kanál Novy (+ 3,76 procentního bodu na 24,27 procenta), následovaný „velkou“ Primou (+ 1,80 procentního bodu na 13,77 procenta), Novou Cinemou (+ 1,52 procentního bodu na 4,92 procenta) a ČT 1 (+ 1,47 procentního bodu na 15,08 procenta).

Loňská olympiáda přispěla i k rekordnímu meziročnímu propadu České televize jako celku. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let klesla o 13,18 procentního bodu na hodnotu 28,47 procenta, přičemž nárůst zaznamenala pouze ČT 1 a dětský kanál Déčko. Naopak skupina Nova rekordně rostla o 6,19 procentního bodu na hodnotu 33,58 procenta. Stoupalo všech pět jejích volně šířených kanálů. Nárůst vykázala i skupina Prima, která si meziročně přilepšila o 3,19 procentního bodu na souhrnný podíl 21,38 procenta. Rovněž u ní posilovaly všechny čtyři programy, a to v rozmezí od 0,40 do 0,60 procentního bodu.

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let díky loňskému závěru zimní olympiády opět rekordně meziročně klesla ČT Sport, dokonce více než u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let. Konkrétně se propadla o 14,66 procentního bodu na hodnotu 3,03 procenta. Velký pokles zaznamenala i ČT 2, která si pohoršila o 2,24 procentního bodu na 4,16 procenta. O něco menší sešup vykázala TV Barrandov, jejíž podíl klesl o 0,42 procentního bodu na 2,61 procenta. Naopak největší růst díky absenci olympiády v letošním roce zaznamenal hlavní kanál Novy, který si přičetl k dobru 5,39 procentního bodu a dosáhl podílu 27,45 procenta. Rostla i Nova Cinema (+ 2,41 procentního bodu na 6,61 procenta), ČT 1 (+ 1,12 procentního bodu na 11,92 procenta) a Prima Cool (+ 1,07 procentního bodu na 5,09 procenta).

Z celých televizních skupin se meziročně nejlépe dařilo Nově, která v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let narostla o 9,10 procentního bodu na hodnotu 39,24 procenta. V jejím případě stoupalo všech pět volně šířených kanálů. Růst, i když menší, zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 3,34 procentního bodu na 20,49 procenta. Rovněž v jejím případě stoupaly všechny čtyři kanály. Oproti tomu Česká televize díky silným loňským výsledkům olympiády meziročně padla o rekordních 15,51 procentního bodu na souhrnný podíl 23,74 procenta, přičemž růst zaznamenala pouze ČT 1 a nejmladší kanály ČT :D/ČT art.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?