UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Nova se minulý týden podařilo dosáhnout podílu na divácích, jakého naposledy dosáhla letos v červnu, tedy před reprízovou sezónou o letních prázdninách. Stačilo málo, a Nova by dosáhla čtyřicetiprocentního podílu na divácích starších patnácti let. Průměrně ji po celý den sledovalo 39,70 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin tento podíl dokonce stoupl až na 44,51 procenta.
GRAF: Podíly českých televizí na trhu za 42. týden 2008 (PDF, 23kB)
Nova posilovala na úkor všech velkých plnoformátových televizí. Například Primě klesl celodenní průměrný podíl na divácích starších patnácti let na 17,96 procenta (pokles o 0,33 procentního bodu), v prime time dosáhla podílu 17,25 procenta. První program České televize zaujal po celý den v průměru 20,34 procenta dospělého publika, což je o 0,83 procentního bodu méně než předminulý týden. V hlavním vysílacím čase upřednostňovalo ČT 1 v průměru 20,85 procenta dospělých diváků, kteří trávili večer u televize.
TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008
Klesal rovněž zájem o ČT 2. V celodenních číslech dosáhla Dvojka podílu 6,31 procenta, což je o 1,35 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech upřednostňovalo tento program v průměru 4,84 diváků starších patnácti let, kteří trávili čas před televizní obrazovkou. Zpravodajská ČT 24 si i díky krajským a senátním volbám v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku polepšila z 1,41 na 1,77 procenta, v hlavním vysílacím čase pak dosáhla podílu 1,26 procenta.
Stoupala také ČT 4 Sport. V celodenních číslech z 0,78 na 0,99 procenta, v hlavním vysílacím čase ji upřednostňovalo dokonce 1,07 procenta dospělé populace. Filmový kanál Nova Cinema si mírně pohoršil: v celodenních číslech jeho podíl klesl z 0,60 na 0,55 procenta, během prime tima dosáhl průměrného podílu na dospělém publiku ve výši 0,53 procenta.
Malé kabelové a satelitní televize minulý týden sledovalo v průměru 12,38 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televize, což je o 0,08 procentního bodu více než v předchozím týdnu. Během prime time tento podíl klesl na 9,69 procenta.