Hlavní navigace

Nova na konci reklamy v ČT nevydělala, prakticky všechny peníze šly na Primu

Jan Potůček

UVNITŘ DOKUMENT V meziročním srovnání za první čtvrtletí klesl podíl ČT na trhu televizní reklamy o pět procentních bodů, zatímco Primě o stejnou část narostl. Nova klesla o dva procentní body.

Doba čtení: 1 minuta

Konec reklamy v České televizi, jež nesmí od loňského října vysílat reklamní spoty a teleshopping na programech ČT 1 a ČT 24, nijak nepomohl televizi Nova. Naopak, Nově se meziročně za první čtvrtletí propadly výnosy z prodeje reklamních časů o dva procentní body (z 68 na 66 procent). Upozornil na to server Médiář.cz, který cituje z oficiální prezentace majitele Novy, mediální skupiny CME pro investory. České televizi meziročně klesl podíl na reklamním trhu ze sedmi na dvě procenta, zatímco Prima posílila z 22 na 27 procent.

EBF 2018 tip v článku 320x110 jména

K TÉMATU: Průzkum mezi prodejci televizní reklamy: Nova a ČT 1 už jsou za zenitem

Nova byla největším zastáncem konce nebo výrazného omezení reklamy na veřejnoprávní ČT. Výměnou za to nabídla, že po Kavčích horách převezme – společně s dalšími komerčními televizemi – povinnost přispívat do Státního fondu na podporu kinematografie. Poslanci takto zákon skutečně změnili a na Novu od letošního roku připadá platit do fondu filmařům asi 100 milionů korun. První platba by ale měla proběhnout až na základě účetní uzávěrky za letošní rok v polovině příštího roku.

CME – hodnocení 1. čtvrtletí 2012, zpráva pro investory
Našli jste v článku chybu?