UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Nova se minulý týden podařilo vůbec poprvé za letošní rok dosáhnout v průměrném celodenním podílu na sledovanosti hranice 40 procent. Naposledy se to nejsledovanější české televizi podařilo loni o Vánocích. Nova ubírala diváky prakticky všem televizím s výjimkou jejího vlastního filmového kanálu Nova Cinema a zpravodajské stanice ČT 24.
Hlavní program Novy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 40,03 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,88 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Novu dokonce sledovalo v průměru 46,88 procenta dospělého publika. Filmový kanál Nova Cinema dosáhl celodenního podílu 2,41 procenta (o čtyři setiny procentního bodu více než minule), a během prime time dokonce 2,62 procenta.
První program České televize si minulý týden pohoršil, po celý den jej sledovalo v průměru 17,68 procenta dospělého publika (o 1,11 procentního bodu méně než předminulý týden). Ve večerních časech dosáhla ČT 1 průměrného podílu 18,43 procenta. Zájem diváků klesal také u programu ČT 2. V celodenních číslech z 4,86 na 4,21 procenta, v hlavním večerním čase Dvojku upřednostňovalo pouze 3,20 procenta dospělého publika.
![](https://i.iinfo.cz/urs/ATO47-125916123531591.png)
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Vyloženě digitální programy ČT však posilovaly. Nejvíce zpravodajská ČT 24, které se dařilo především o víkendu – díky přenosům z kongresu ODS. Po celý den pak ČT 24 v průměru sledovalo 2,57 procenta dospělé populace, o 0,50 procentního bodu více než minule. Během prime time průměrný podíl ČT 24 klesl na 1,23 procenta. Sportovní kanál ČT 4 dosáhl celodenního průměrného podílu 1,24 procenta (nárůst o 0,11 procentního bodu), a ve večerních časech 1,09 procenta.
TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009
Primě se minulý týden tolik nedařilo. Její hlavní program sledovalo po celý den v průměru 16,47 dospělého publika, což je o 0,25 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase její podíl ještě klesl na průměrných 15 procent. Program Prima Cool dosáhl celodenního průměrného podílu 1,37 procenta (pokles o 0,12 procentního bodu) a ve večerních časech o trošku méně: 1,26 procenta.
Plnoformátovou digitální televizi Barrandov minulý týden sledovala po celý den v průměru rovná tři procenta diváků starších patnácti let, která trávila čas u televize. Je to teprve podruhé za dobu, co sledovanost Barrandova měří peoplemetry, kdy tato televize v týdenních číslech dosáhla hranice tříprocentního podílu na trhu. I tak to ale znamená oproti předminulému týdnu pokles o sedm setin procentního bodu. Během prime time podíl Barrandova klesl na 2,48 procenta.
Malé kabelové a satelitní televize rovněž zaznamenaly mírný úbytek zájmu diváků. Po celý den tyto „ostatní televize“ sledovalo v průměru 11,02 procenta dospělého publika (mezitýdenní pokles o 0,33 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak jejich průměrný podíl na trhu klesl až na 7,81 procenta.