Hlavní navigace

Nova pokračuje v růstu, nedaří se kanálům z rubriky Ostatní

Autor: Karel Choc
Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V meziročním srovnání si nejhůře vedou programy FTV Prima, u mladších diváků ztratily téměř dvě procenta podílu.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 35. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Nejlépe si ve srovnání s minulým týdnem vedla hlavní Nova, která svůj podíl navýšila o 1,23 procenta. Podzimní sezóna svědčí i ČT Sport, která si polepšila přesně o jedno procento. Třetího nejvýraznějšího nárůstu se dočkala TV Barrandov, které přibylo 0,33 procenta obecné divácké skupiny. V opačném gardu dopadly nejhůře kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 0,6 procenta diváků starších patnácti let. O 0,84 procenta si pohoršila hlavní Prima a 0,52 procenta diváků ubylo i ČT 1.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Minulý týden nejvíce ztrácela Česká televize, rostla Nova i Prima

I z pohledu televizních skupin se nejlépe vedlo Nově, která si k dobru připsala 1,37 procenta a celkem oslovila 30,4 procenta obecné divácké skupiny. Posílily i kanály TV Barrandov, kterým přibylo 0,44 procenta a jejich celkový podíl činil 7,62 procenta. Mírně posílila i Česká televize, která poskočila o 0,09 procenta, což vcelku činilo podíl 28,68 procenta. Jediné oslabení tak hlásí skupina Prima, která přišla o 1,5 procenta obecné cílové skupiny a její celkový podíl tvořil 21,35 procenta.

TOP 10 všechny stanice (36. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Vývoj u mladších diváků kopíroval obecnou diváckou skupinu, také zde nejvíce bodovala hlavní Nova, která si připsala 1,71 procenta. Na druhém místě skončila ČT Sport s přírůstkem 1,29 procenta. A třetí je opět TV Barrandov, jejíž podíl se navýšil o 0,44 procenta. Na opačné straně žebříčku opět nejvíce diváků ubylo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které oslabily o 1,1 procenta. Nedařilo se ani ČT 1, která přišla o 0,65 procenta podílu, a Primě Max, které ubylo 0,59 procenta mladší cílové skupiny.

MINULÝ ROK: Prima minulý týden přeskočila ČT 1 a stala se druhou nejsledovanější televizí v Česku

Mezi televizními skupinami oslabila pouze Prima, která přišla o 1,77 procenta mladší cílové skupiny a její podíl tvořil 21,35 procenta. Nejlépe si vedla Nova, která si polepšila o 2,16 procenta své primární obchodní skupiny a celkem oslovila 35,89 procenta. Posílily kanály TV Barrandov, a to o 0,54 procenta na finálních 5,16 procenta. Téměř na svém zůstala Česká televize, která poskočila o 0,03 procenta na celkových 22,3 procenta.

Kanály – průměrné podíly (36. týden 2016)
Graf podílu kanálů (36. týden 2016)
Graf podílu skupin (36. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 37. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Z meziročního srovnání vyšla nejhůře hlavní Prima, která přišla o 2,56 procenta podílu. Oslabily i kanály z rubriky Ostatní, a to o 1,23 procenta. Třetí nejhorší výsledek pak zaznamenala ČT 24, která odepsala 0,4 procenta obecné divácké skupiny. Tuto ztrátu ale lehce vykompenzovala ČT Sport, která posílila o 1,19 procenta. Dařilo se i novým kanálům TV Barrandov, Kino Barrandov meziročně posílilo o 0,51 procenta a Barrandov Plus o 0,43 procenta.

U televizních skupin si nejlépe vedla Česká televize, která meziročně posílila o 1,37 procenta. Poskočil i podíl TV Barrandov, a to o 1,25 procenta. Lehce oslabila Nova, která přišla o 0,08 procenta obecné cílové skupiny. Nejhůře se tak vedlo kanálům TV Prima, které meziročně ztratily 1,17 procenta diváků starších patnácti let.

Content 2018 tip Kavka

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků ztratila nejvíc hlavní Prima, když přišla o 1,65 procenta mladší cílové skupiny. Druhou největší ztrátu vykázaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, které oslabily o 1,07 procenta. Ztrátu 0,59 procenta pak utrpěla i hlavní Nova. Nejlépe si naopak vedla ČT Sport, která posílila svůj podíl o 1,16 procenta. Rostly opět i nové kanály Barrandova, Kino Barrandov o 0,46 procenta a Barrandov Plus o 0,48 procenta.

Mezi televizními skupinami žádná v meziročním srovnání neztrácela, pouze Prima zůstala na úplně stejném podílu jako loni. Takřka na svém je i Nova, která svůj podíl navýšila o 0,01 procenta. Kanály TV Barrandov si meziročně polepšily o 0,47 procenta. Největší nárůst tak vykázala Česká televize, jejíž podíl narostl o 0,81 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?