Tři největší české komerční televize – Nova, Prima a Barrandov – by dokázaly uspokojit část klientů, kteří si na říjen a listopad objednali reklamní kampaně na prvním programu České televize a zpravodajské ČT 24. Veřejnoprávní ČT o půlnoci na zítřek na těchto dvou programech neplánovaně přestane vysílat už nasmlouvanou reklamu a teleshopping, protože to tak vyžaduje novela zákona o ČT, platná od 14. října.
K TÉMATU: ČT 1 a ČT 24 budou od soboty bez reklamy a teleshoppingu
Původně měla reklama na těchto programech skončit až 11. listopadu, zákonodárci toto předjednané datum ale do novely zapomněli zapracovat. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) proto ČT upozornila na porušování zákona a stanovila jí tři dny na zjednání nápravy. Nova má většinu reklamního prostoru pro tento a příští měsíc nasmlouvanou, případným zájemcům ale stále máme co nabídnout,
sdělil na dotaz serveru DigiZone.cz ředitel PR televize Nova Vladimír Mužík.
ČTĚTE TAKÉ: ČT smečuje: s koncem reklamy přestane financovat Fond kinematografie
Omezený prostor do vyprodání ještě máme,
potvrdil i obchodní ředitel Primy Martin Konrád. Televize Barrandov by podle ředitele marketingu a vlastní tvorby Janise Sidovského místo pro další kampaně hledala už jen těžko. Reklamní prostor je na TV Barrandov v měsících říjen a listopad 2011 už téměř vyprodán,
řekl serveru DigiZone.cz. S reklamou na ČT 1 a ČT 24 skončí v noci na zítřek i reklama na všech internetových stránkách ČT. Jenom na ČT 1 a ČT 24 přijdou Kavčí hory kvůli předčasném ukončení vysílání reklamy o výnosy téměř 90 milionů korun.