Hlavní navigace

Nova přišla minulý týden o nejvíc diváků z televizí měřených peoplemetry

18. 2. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
18. 2. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Největší propad v průměrném denním podílu na sledovanosti zaznamenala v minulém týdnu televize Nova. Denně ji sledovalo 38,92 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize, což bylo o 0,79 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ještě větší pokles Novu postihl v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy její průměrný denní podíl na dospělém publiku klesl z 44,10 na 42,12 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 7. týden 2009 (PDF, 23kB)

Opačným směrem se vydal filmový kanál Nova Cinema, který v uplynulém týdnu dosáhl historicky nejvyššího podílu na divácích. V celodenních číslech šlo o 1,39 procenta dospělých diváků, kteří při sledování televize upřednostnili právě tuto stanici. To je o osm setin procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhla Nova Cinema průměrného podílu 1,29 procenta oproti 1,17 procentům v předminulém týd­nu.

Hlavní program České televize si oproti minulému měření mírně polepšil. Podíl ČT 1 na dospělých divácích za celý den dosáhl průměrné hodnoty 20,54 procenta, což je o 0,14 procentního bodu více než v předminulém týdnu. ČT 1 posílila i v prime time: z 22,28 na 23,20 procenta. Klesal však zájem o program ČT 2. V celodenních číslech dosáhla Dvojka podílu 5,71 procenta (o 0,17 procentního bodu méně než minule). V hlavním vysílacím čase si ale ČT 2 polepšila ze 4,64 na 5,22 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na divácích za roky 2008 a 2009

Mírně klesnul také zájem o sportovní kanál ČT 4. V celodenních číslech z 1,69 na nynějších 1,43 procenta, v hlavním vysílacím čase pak z 0,91 na 0,77 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 naopak posiloval. Po celý den jej sledovalo v průměru 1,80 procenta dospělého publika, o pět setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl ČT 24 stoupl z 0,78 na 0,82 procenta.

BRAND24

Oslovit více diváků se minulý týden podařilo také televizi Prima. Průměrný denní podíl Primy stoupl o 0,65 procentního bodu na 16,06 procenta, a v hlavním vysílacím čase o 0,39 procentního bodu na 16,23 procenta. Prima v posledních týdnech zvrátila trend, kdy její podíl v hlavním vysílacím čase dosahoval horších hodnot než celodenní podíly na sledovanosti této televize.

Diváci přibývali také malým kabelovým a satelitním televizím. Minulý týden dosáhly souhrnného celodenního podílu 14,15 procenta, což je o 0,29 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Vyšší zájem o „ostatní televize“ se udržel i v hlavním vysílacím čase, kdy tyto programy ladilo v průměru 10,35 procenta dospělého publika. O týden dříve to bylo o sedm setin procentního bodu méně. Podíl malých televizí během prime time po Novém roce nikdy neklesl pod 10 procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).