Kolik zaměstnanců televize Nova má smlouvu s firmou CET 21, která je držitelem vysílací licence, a kolik jich přešlo na novou servisní organizaci Media Pro Pictures (MPP)? Na tuto otázku se zřejmě nedozvíme odpověď. Televize Nova v reakci na dnešní článek DigiZone.cz o propouštění a omezování výroby odpověděla jen mlhavě. Některé otázky přešla bez odpovědi, u jiných odpověděla jen částečně.
K TÉMATU: Nova propouští a omezuje vlastní tvorbu. Chystá se její prodej?
Nova a její přidružené společnosti má něco přes 800 interních zaměstnanců, dále spolupracuje s externisty a stálými spolupracovníky, jedná se především o autorské profese. Další podrobnosti týkající se smluv jsou interní záležitostí firmy,
sdělila DigiZone.cz mluvčí Novy Michaela Fričová. Media Pro Pictures je produkční společností, která pro TV Nova produkuje zejména televizní pořady z oblasti fiction a non-fiction, zaměřuje se také na výrobu filmů,
dodala.
ČTĚTE TAKÉ: Ředitel Novy Jan Andruško: Budeme propouštět, ale ne 100 lidí
Klíč, podle kterého vedení televize rozhoduje, kdo bude zaměstnancem CET 21 a kdo MPP, televize neprozradila. Jisté je, že veškeré zpravodajské pořady, publicistiku, výrobu self promo a nákup akvizic si zajišťuje sama CET 21. MPP dodává CETu na základě objednávky pořady na klíč, o promo pořadů se tak jako doposud stará oddělení grafiky a selfpromotion TV Nova (CETu),
přiblížila mluvčí. Na otázku, komu patří práva na soutěž Talentmania, však odmítla odpovědět: To je interní záležitostí firmy.
NAPSALI JSME: Nova zrušila oddělení mediálního práva, právnička Markéta Havlová odešla
Z výpisu Úřadu průmyslového vlastnictví však vyplývá, že veškeré ochranné známky, včetně různých variant log této soutěže, patří MPP, na Slovensku pak firmě Media Pro Slovakia, která plní podobnou roli jako MPP v Česku – vyrábí pořady pro slovenskou sestru Novy, televizi Markíza. Jasné také není, zda na MPP přešla nějaká vysílací technika od CET 21. MPP disponuje vybavením, které pro výrobu pořadů potřebuje,
říká Fričová.
K VĚCI: Nova bude dávat tureckou telenovelu Tisíc a jedna noc pět dní v týdnu
K loňské integraci tiskové agentury Mediafax, kterou Nova koupila od svého hlavního šéfa Adriana Sarbu, mluvčí televize dodala: Již v loňském roce započala integrace agentury Mediafax do zpravodajství Novy. V rámci kompletní restrukturalizace byl vytvořen tzv. Multichannel News Desk, který spojuje redakce televizního, agenturního a internetového zpravodajství v jeden z největších žurnalistických bloků v České republice. Vzájemnou výměnou profesních dovedností se snažíme vytvořit multimediálního reportéra.
KOMENTÁŘ: Byl to špatný rok pro Novu, a ten letošní bude ještě horší
Takový multimediální reportér by měl podle Fričové zvládat práci v televizní, agenturní i internetové divizi. Zásadním způsobem se také rozšířila kooperace mezi zpravodaji v regionech, kde se propojením televizních reportérů s agenturní sítí dosahuje maximálního pokrytí území České republiky,
tvrdí Fričová. Odpovědi na všech patnáct otázek serveru DigiZone.cz si můžete přečíst v závěru dnešního článku.