Nová reklama Českého Telecomu

9. 2. 2000
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Před časem jsme na Lupě hodnotili nový reklamní šot - tehdy ještě - SPT TELECOMu, propagující - už - Český Telecom, a jeho tvůrci nedopadli nejlépe. V rámci spravedlnosti věnoval Květoš Vícha článek i současnému televiznímu spotu: a hodnotí ho přeci jen o poznání lépe.

Úspěšnost každé televizní reklamy je nejen o tom, jaká je grafika, ale také jaký je obsah. Proto jsem v článku Český Telecom – pšt „míchal“ více věcí dohromady, jelikož jedny podmiňují druhé. Dlužno dodat – jestliže imageový „značkový“ reklamní spot této firmy byl na sklonku minulého roku (a nejen podle mého názoru, viz ohlasy) propadákem, tak nynější dvě nové televizní reklamy Českého Telecomu jsou mnohem zdařilejší a přesvědčivější.

Zvláště reklamní šot, který prezentuje fakt: „až 82 minut telefonování pro bytovou stanici měsíčně zdarma“. Proč? Tato reklama sděluje v krátké stopáži jednoduchou grafikou (škoda, že má poněkud obrázkové klišé) to, co každého diváka může zajímat. Tedy v tomto případě konkrétní služba s konkrétním údajem. Tak nějak by se to, myslím, mělo dělat viz. TV reklamy (díky za to!) např. Eurotel, Pegas, Danone, Opavia. Pokaždé je to o tom, aby autoři reklamy obdrželi od zadavatelů přesvědčivé podklady, jinak layout reklamy, a ona sama, vyvolá tak akorát protichůdné názory či odchod od televizoru na kafe.

Bývalý SPT Telecom toho neměl mnoho k nabídnutí. Hodně jeho slibů zůstalo „po termínu splatnosti“. Že by nyní přemalovaná firma Český Telecom chtěla se stejným managementem vše napravit? Moc se mi tomu nechce věřit. Avšak na rovinu – snaha je. Jak známo, od ledna letošního roku získává každá bytová stanice měsíčně 17 bezplatných impulsů (to představuje až 82 minut místního telefonování ve slabém provozu nebo 27 minut meziměstského volání mimo špičku zdarma).

Tuto skutečnost autoři reklamy profesionálně využili. Kdy jim zadavatelé z Českého Telecomu dají do ruky další podklady, jimiž se mohou pochlubit? V očekávání je např. diferencovaný telefonní účet, rozdělený zvlášť na běžné hovory a zvlášť na připojení k Internetu. Údajně má být zaveden od letošního května. To je bezesporu argument, který se postará o to, aby další reklama byla o něčem a ne pouhým pozlátkem pro blýsknutí se. Takže, pánové v Českém Telecomu, po letošním celkem zdařilém prvním „startu“ nehřešte na své dobré zázemí a prostě přidejte na obrátkách. Jinak to za vás udělají jiní, protože zákazník je stále náročnější.

Květoš Vícha

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).