Castingy na vlastní talentovou show, kterou chtějí nabídnout letos na podzim, rozjely nejsledovanější česká a slovenská televize – Nova s Markízou. Obě přitom chtěly vysílat licencovanou show Česko Slovensko má talent, ale protože Markíza včas nevyužila předkupní právo na licenci k tomuto formátu, získala ji konkurenční slovenská televize Joj a česká Prima.
K TÉMATU: Prima vyfoukla Nově podzimní programový trhák: soutěž Got Talent
Soutěž na Nově a Markíze se bude jmenovat Česko Slovensko hledá hvězdu a půjde o původní formát, který vyvíjí oddělení nových formátů Novy pod vedením Radka Bajgara. Vedení televize počítá s možností prodat formát i do zahraničí,
citoval ekonomický deník E15 nejmenovaný zdroj ze společnosti CET 21, která provozuje Novu i slovenskou Markízu. V takovém případě by si ovšem Nova musela dát velký pozor, aby její formát příliš nepřipomínal soutěž Got Talent, který patří firmě FremantleMedia a jehož licenci koupila Joj s Primou.
ČTĚTE TAKÉ: Prima a Joj rozjíždějí castingy na soutěž Česko Slovensko má talent
Oba formáty jsou přitom velmi podobné. Vyplývá to i z popisu soutěže Novy a Markízy, který rozesílají castingové společnosti v České republice a na Slovensku, a jenž má server DigiZone.cz k dispozici. Hledáme zajímavé lidi – soutěžící do připravované společné talentové show TV Nova a TV Markíza – podobný projekt, jaký Markíza vysílala přede dvěma lety, tentokrát to bude šité na dva státy a dvě televize (s Novou), účast v projektu není nijak limitovaná (ani věkem, ani počtem lidí – sólo, duo, malá-velká skupina),
stojí v dopise.
VIDEO: Promo klip na česko-slovenský Got Talent už vysílá i Prima
Markíza přitom přede dvěma lety vysílala show Slovensko má talent, k němuž využila licenci pro formát Got Talent, tedy tu samou, již letos koupila konkurenční televize Joj s Primou. Vstupenkou do projektu je natočení dvouminutového videošotu naším kameramanem. V případě, že byste šli do projektu s více skupinami nebo jednotlivci, natočí se příslušný počet spotů. Soutěž začne castingy v září. Možná výhra: 100 tisíc eur,
popisuje jedna z castingových společností, které pracují pro slovenskou Markízu.
K boji o diváky talentových show se na podzim přidá i veřejnoprávní Česká televize, která připravuje čtvrtou řadu populární taneční soutěže Star Dance.