UVNITŘ GRAF A TABULKA V nedělních talentových soutěžích sice poprvé vyhrála na počet diváků Prima nad Novou, ve vývoji podílů na divácích si ale mezitýdenně mírně polepšila Nova. Prima mírně klesla, ale jde o tak kosmetické změny, že se dá spíš mluvit o stagnaci. Obě největší české komerční televize se vzájemně drží v šachu. Mohlo by se zdát, že na tom vydělají další plnoformátové programy, ale podíly ČT 1 i Barrandova minulý týden také mírně klesaly – tedy alespoň v nejširší cílové skupině diváků starších patnácti let.
Největším skokanem minulého týdne je tak překvapivě sportovní kanál ČT 4, který po celý den sledovalo průměrně 2,41 procenta dospělého publika. To je o 1,05 procentního bodu více než v předminulém týdnu, a v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se průměrný podíl Čtyřky dokonce ještě zvýšil na hodnotu 2,61 procenta. Zpravodajská ČT 24 oproti tomu mírně klesala, v celodenních číslech o 0,24 procentního bodu na 3,54 procenta a během prime time až na 2,02 procenta.
Další pokles, už čtvrtý týden po sobě, zaznamenal program ČT 1. Minulý týden jej po celý den upřednostňovalo 16,52 procenta dospělého publika, což je 0,20 procentního bodu méně než předminulý týden a o 1,91 procentního bodu méně, než vykázala Prima. Ve večerních časech Jednička dosáhla průměrného podílu 18,22 procenta, kterým pohodově porazila i Primu. Pokles se dotknul také programu ČT 2. V celodenních číslech Dvojka dosáhla průměrného podílu 3,85 procenta, což je o 0,65 procentního bodu méně než minule. Během prime time klesla až na průměrných 3,41 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Z plnoformátových televizí minulý týden stoupala pouze Nova. Její hlavní program sledovalo v průměru 32,67 procenta dospělého publika po celý den, což je o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Novy tradičně poskočil nahoru, tentokrát na hodnotu 37,47 procenta. Posilovala i Nova Cinema, a to o 0,40 procentního bodu v celodenních číslech – na hodnotu 3,78 procenta. Ani to jí však nestačilo na televizi Barrandov či ČT 2. Oba tyto konkurenty ale nechala za sebou ve večerních časech, kdy se její podíl vyšplhal na průměrných 3,97 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Primě sice minulý týden podíl na publiku mírně klesl, celodenní hodnota 18,43 procenta je ale druhá nejlepší v letošním roce a představuje pokles jen o 0,50 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase se ale Primě nedařilo tak dobře, dosáhla hodnoty 17,52 procenta a porazil ji první program České televize. Mírný nárůst naopak zaznamenala Prima Cool, kterou po celý den sledovalo průměrně 2,87 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale podíl Primy Cool mírně klesl na hodnotu 2,73 procenta.
Televizi Barrandov se minulý týden nepodařilo udržet čtyřprocentní podíl na celodenní sledovanosti, dosáhla průměrné hodnoty 3,99 procenta, což je o šest setin procentního bodu méně než minule. I to ale stačilo jak na Novu Cinema, tak na druhý program České televize, s nimiž tento program dlouhodobě bojuje o přibližně stejný počet diváků. V hlavním vysílacím čase však zůstal Barrandov poražen oběma těmito stanicemi, když oslovil v průměru jen 3,39 procenta dospělého publika.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,28 procenta, což je o 0,11 procentního bodu méně než minule a vůbec nejvíc v letošním roce. Během prime time dosáhly podílu 1,68 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,66 procenta, což je o 0,21 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,98 procenta.