Výrazným rozšířením zpravodajství chce televize Nova v příštím roce bojovat s odlivem diváků k menším digitálním stanicím. Zpravodajskému serveru Týden.cz to řekla mluvčí nejsledovanější české televize Michaela Fričová. Zpravodajská redakce TV Nova prošla v letošním roce rozsáhlou restrukturalizací, spojili jsme zpravodajské redakce Televizních novin, tn.cz a Mediafaxu a vytvořili fungující zpravodajský tým. Tyto strategické změny vyústí v příštím roce výrazným rozšířením zpravodajství,
uvedla Fričová.
K TÉMATU: Nova začleňuje Mediafax do své struktury, končí šéf publicistiky Brunclík
Nova letos začlenila do své redakce zpravodajství tým tiskové agentury Mediafax, kterou původně založil Adrian Sarbu, prezident společnosti CME, jež vlastní Novu. Svůj prodělečný soukromý podnik poté za symbolické jedno euro prodal Nově, která musela kvůli integraci zaměstnanců Mediafaxu propouštět vlastní redaktory. V rámci úsporných opatření mj. zrušila funkce šéfredaktorů zpravodajství a publicistiky. Šéf zpravodajství Petr Mrzena odešel jako zpravodaj televize Z1 do Bruselu, šéf publicistiky Stanislav Brunclík je mluvčím ministerstva kultury.
ČTĚTE TAKÉ: Nova koupila ztrátovou agenturu Mediafax za jedno euro
Nova úspěšně rozšířila svoje zpravodajství už v minulosti, když po vzoru rumunské televize Pro TV, již zakládal šéf CME Adrian Sarbu, zavedla Odpolední Televizní noviny. Letos přišla s další novinkou, Rychlými Televizními novinami, které vysílá podle potřeby během dne. Slovenská sestra Novy, televize Markíza, letos zavedla Noční Televizní noviny.