Bude televizní sledovanost v České republice měřit i po roce 2013 společnost Mediaresearch, nebo někdo jiný? Spor o výsledek výběrového řízení, v němž tři ze čtyř stálých členů Asociace televizních organizací (ATO) doporučují zůstat u stávajícího provozovatele peoplemetrů, má řešit valná hromada ATO, která se uskuteční příští týden. Televize Nova, která vítězství Mediaresearch nechce uznat, zveřejní svoje stanovisko dříve.
K TÉMATU: Spor o nového provozovatele peoplemetrů: trumfy nedrží pouze Nova
Budeme k tomu komunikovat tento týden. Nerad bych předbíhal, ale prozatím se nic nezměnilo,
řekl serveru DigiZone.cz minulý týden v pátek během Kolokvia Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) k ukončení zemského analogového televizního vysílání v České republice generální ředitel Novy Jan Andruško. Postoj Novy je klíčový, protože veškerá rozhodnutí ATO coby zadavatele elektronického měření sledovanosti televizí musí být přijata jednohlasně všemi jejími stálými členy.
KOMENTÁŘ: Spor o peoplemetry je sporem o zachování pozice televize Nova
Mezi stálé členy ATO patří kromě Novy také Česká televize, Prima a Asociace komunikačních agentur (AKA). Veřejnoprávní ČT, Prima a AKA již potvrdily, že s výběrem společnosti Mediaresearch pro měření televizní sledovanosti po roce 2012 souhlasí. Nova požaduje vypsání nového tendru, protože Mediaresearch z původních čtyř uchazečů prošla jako jediná sítem základních požadavků v zadávací dokumentaci k soutěži a výběrová komise ATO tudíž rozhodovala pouze o její nabídce.
BLOG: Hra o peoplemetry není ještě zdaleka dohraná
Nova dokonce na protest proti projednávání jediné nabídky v této soutěži odstoupila z výběrové komise ATO, respektive propustila své dva zástupce v této komisi z pracovního poměru a distancovala se od nich. Doporučení výběrové komise, které ještě musí posvětit sama ATO, tak mohli podepsat pouze zástupci ČT, Primy a AKA. Rozhodnutí výběrové komise ale neznamená vítězství Mediaresearch, protože o tom může rozhodnout právě jen ATO hlasy všech svých stálých členů.
Postoj Novy tedy oficiální výběr vítěze tendru blokuje. Nejsledovanější česká televize navíc uvažuje o krizovém řešení, kdy by odstoupila od elektronického měření sledovanosti prostřednictvím ATO a zajišťovala si data o své sledovanosti sama. To by však narušilo trh s televizní reklamou, protože by přišel o jednotnou měnu měření výkonnosti televizí.