Návrat k prodeji reklamních časů na diváckou skupinu 15 až 54 let oznámila pro příští rok televize Nova. Podle jejího obchodního ředitele Jana Vlčka jde o sjednocení obchodní a programové strategie skupiny Nova, protože programová skladba dlouhodobě míří na diváky od 15 do 54 let, zatímco reklamní časy Nova v letošním roce prodávala na všechny dospělé diváky starší 15 let, tedy i nad 55 let. Vlček to řekl v rozhovoru pro server MediaGuru.cz.
K TÉMATU: Prima zdraží reklamu, chce ji prodávat sama a zastupovat další televize, třeba Barrandov
„V současné době se ukazuje, že je to jediný správný krok a i signály od klientů jsou takové, že je to krok pochopitelný,” uvedl Vlček. Nova také od ledna 2013 zavádí nové časové pásmo pro reklamu, nazvané “super prime time”, v němž chce nabízet ty nejlukrativnější reklamní časy s nejvyšší sledovaností. Vymezuje ho časem od 19:30 do 21:30 hod. a chce v něm omezit počet reklamních bloků i spotů, aby příliš častým vysíláním reklamy nepřicházela o diváky. “Super prime time” se navíc bude týkat pouze hlavního kanálu Novy.
ČTĚTE TAKÉ: Česká televize chystá změnu agentury na prodej reklamního času. Vypsala tendr
Nový reklamní čas v podstatě obsahuje hlavní zpravodajskou relaci Televizní noviny a první večerní pořad, který Nova nasazuje od 20:20 hod. (reálně však až okolo půl deváté). V rámci hlavních zpráv Nova už dříve začala nabízet mimořádný reklamní blok s omezeným počtem spotů, který byl dosud nejexkluzivnějším prodávaným časem na této televizi. U “super prime timu” si bude účtovat přirážku oproti klasickému reklamnímu času, ceník se bude násobit koexicientem 1,2.
Klasický prime time si Nova ponechá po zbytek původního hlavního vysílacího času, který si už dříve nastavila na dobu od 18:00 do 23:00 (v rámci peoplemetrového měření sledovanosti se za prime time považuje čas od 19:00 do 23:00), tedy od 18:00 do 19:30 a od 21:30 do 23:00 hod. Vlček v rozhovoru pro MediaGuru.cz rovněž zmínil připravenost Novy spustit další tematické kanály, v současné době podle něj ale není možné říci ani jejich konkrétní zaměření.