Hlavní navigace

Nova skokanem minulého týdne, Česká televize hodně ztrácela

31. 3. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Novy výrazně posiloval i v meziročním srovnání, v kategorii D15+ stoupaly všechny programy této skupiny bez výjimky

Mezitýdenní vývoj (vs. 12. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Televizi Nova se minulý týden podařilo zvrátit nepříznivý trend a výrazně si polepšila v podílu na dospělých divácích starších 15 let. Její hlavní kanál zaznamenal největší růst v celodenním podílu na dospělém publiku ze všech televizí měřených peoplemetry. Konkrétně si polepšil o 1,48 procentního bodu na hodnotu 26,12 procenta. Opačný extrém vykázala ČT Sport, jejíž celodenní podíl v porovnání s předminulým týdnem klesl o 1,08 procentního bodu na 1,94 procenta. Významný pokles o 0,60 procentního bodu na hodnotu 15,53 procenta zaznamenala ČT 1. Až na dětský kanál ČT :D a umělecký ČT art klesaly všechny programy veřejnoprávní televize.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova jako jediná skupina klesala, hlavní kanál nejvíc ze všech českých televizí

Ze srovnání výkonu tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let vychází vítězně skupina Nova. Oproti předminulému týdnu stoupla o 1,66 procentního bodu, jejích pět volně šířených kanálů zaujalo denně v průměru 34,54 procenta publika. Česká televize oproti tomu výrazně ztrácela. Udržela si sice pozici dvojky na trhu, pohoršila si však o 1,88 procentního bodu na kumulovaný podíl 27,73 procenta. Skupina Prima sice zůstala až třetí, ale mírně si polepšila o 0,43 procentního bodu na podíl 21,99 procenta.

Top 10 všechny stanice (13. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

Také v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou obchodně i programově cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšil její hlavní kanál. Rostl dokonce ještě více než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let: o 1,78 procentního bodu na hodnotu 28,55 procenta. Největší pokles vykázala ČT Sport, opět větší než v širší kategorii D15+: konkrétně klesla o 1,50 procentního bodu na podíl 2,11 procenta. Významný pokles vykázala rovněž ČT 1, která v porovnání s předminulým týdnem klesla o 0,61 procentního bodu na hodnotu 12,02 procenta a přiblížila se hodnotám hlavního kanálu Primy.

Také této mladší cílové skupině si z hlediska souhrnných celodenních podílů na publiku za celé televizní skupiny nejlépe vedla Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo denně v průměru 39,36 procenta publika, což bylo o 2,32 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Naopak Česká televize klesala, a to ještě významnější než v širší kategorii D15+: spadla o 1,94 procentního bodu na hodnotu 23,41 procenta a od třetí Primy ji dělilo už jen 2,5 procentního bodu. Skupina Prima si oproti předminulému týdnu mírně polepšila o 0,30 procentního bodu na souhrnný podíl 20,91 procenta.

WT100 persony2 (Ilinčev aspol)

Kanály – průměrné podíly (13. týden 2014)
Graf podílu kanálů (13. týden 2014)
Graf podílu skupin (13. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 13. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Rovněž v meziročním srovnání s 13. týdnem loňského roku si v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy, jehož podíl stoupl o 1,78 procentního bodu na hodnotu 26,12 procenta. Ještě o něco větší nárůst, o 1,82 procentního bodu na podíl 3,81 procenta, zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia. Největší meziroční pokles zaznamenala Prima Cool, která se propadla o 1,36 procentního bodu na hodnotu 3,10 procenta, obdobně ale klesala i ČT Sport – o 1,34 procentního bodu na 1,94 procenta. Významně klesal také podíl „ostatních“ neměřených stanic: meziročně spadl o 2,41 procentního bodu na hodnotu 7,56 procenta.

V porovnání meziročních výkonů tří největších televizních skupin v zemi si nejlépe vedla Nova. Jejích pět free-to-air kanálů zvedlo souhrnný podíl celé skupiny do dospělém publiku starším 15 let o 2,84 procentního bodu na hodnotu 34,54 procenta. Mírně stoupla i Česká televize, ale nebýt nových kanálů ČT :D/Art, které loni touto dobou ještě nevysílaly, propadla by se. Takto stoupla o 0,09 procentního bodu na hodnotu 27,73 procenta. Velký meziroční propad potkal skupinu Prima, která si pohoršila o 2,55 procentního bodu na souhrnný podíl 21,99 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2014)
Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.