Hlavní navigace

Nova skokanem minulého týdne, jako skupina ale stále zůstává hluboko pod ČT

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně nejvíce stoupal podíl hlavního kanálu TV Barrandov, a to jak u dospělého publika nad 15 let, tak u mladších diváků od 15 do 54 let.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 30. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Návrat na pozici nejsledovanější české televize se minulý týden podařil hlavnímu kanálu skupiny Nova. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si ve srovnání s předminulým týdnem dokonce polepšila nejvíc ze všech českých televizí, o 1,42 procentního bodu na hodnotu 17,70 procenta. ČT1, která Novu předminulý týden předběhla, si ale rovněž polepšila o 0,31 procentního bodu na 17,01 procenta. Růst o 0,37 procentního bodu na podíl 5,86 procenta zaznamenala i TV Barrandov. Opačný trend vykázala ČT sport, která se mezitýdenně propadla o 1,65 procentního bodu na hodnotu 2,58 procenta. Nedařilo se ani Nově Cinema, která přišla o 0,58 procentního bodu a vykázala podíl 4,27 procenta. Klesala i zpravodajská ČT24 (o 0,43 procentního bodu na 4,67 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize zůstává v létě nadále lídrem, Nova meziročně viditelně oslabila

Z hlediska celých televizních skupin si vedoucí pozici podržela Česká televize. V souhrnném celodenním podílu všech svých šesti programů na publiku starším 15 let si sice oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,39 procentního bodu, celkovým podílem 31,25 procenta ale o téměř pět procentních bodů předstihla skupinu Nova. Ta si polepšila o 0,70 procentního bodu na hodnotu 26,73 procenta, přičemž ale kromě hlavního kanálu stoupal už jen Fanda (i když jen o dvě setiny procentního bodu). Skupina Prima stagnovala, pohoršila si o dvě setiny procentního bodu na hodnotu 20,96 procenta. Růst naopak zaznamenala skupina Barrandov, která si mezitýdenně polepšila o půl procentního bodu na akuálních 6,99 procenta. Polepšily si všechny tři její programy, nejvíc pak hlavní kanál.

Top 10 všechny stanice (31. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila opět televize Nova. Její podíl narostl o 1,75 procentního bodu na hodnotu 22,01 procenta. Dařilo se i ČT1, jež si připsala 0,55 procentního bodu na hodnotu 12,86 procenta. Významně vzrostl i zájem o „ostatní“ neměřené televizní stanice, jejichž souhrnný podíl vzrostl o 0,59 procentního bodu na hodnotu 11,37 procenta. Největší pokles zaznamenal sportovní kanál České televize, který se ve srovnání s předminulým týdnem propadl o 1,27 procentního bodu na hodnotu 2,59 procenta. Obdobně klesala i Nova Cinema, která se propadla o 1,18 procentního bodu na 5,57 procenta. Nedařilo se ani Primě COOL, která klesla o 0,53 procentního bodu na 5,64 procenta, ale udržela se nad Novou Cinema.

MINULÝ ROK: Česká televize opět nad Novou, meziročně posiluje u mladšího publika

U mladšího publika si z velkých televizních skupin udržela prim skupina Nova. Oproti předminulému týdnu si dokonce polepšila o 0,46 procentního bodu na hodnotu 32,95 procenta. Kromě hlavního kanálu a Telky přitom všechny programy Novy klesaly. Česká televize na Novu ztrácela víc než osm procentních bodů a mezitýdenně se propadla o 1,01 procentního bodu na hodnotu 24,68 procenta. Stoupala jen ČT1 a nepatrně dětský kanál Déčko a kulturní ČT art. Pokles zaznamenala i skupina Prima, která se propadla o 0,43 procentního bodu na hodnotu 20,97 procenta. Naopak růst vykázala skupina Barrandov, která si u mladších diváků polepšila o 0,20 procentního bodu na 5,30 procenta. Hlavní kanál Barrandova přitom nepatrně klesl o jednu setinu procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (31. týden 2015)
Graf podílu kanálů (31. týden 2015)
Graf podílu skupin (31. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 31. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním červencovým týdnem minulého roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila TV Barrandov. Její podíl narostl o 0,94 procentního bodu na hodnotu 5,86 procenta. Dařilo se také ČT1, která si připsala 0,41 procentního bodu na podíl 17,01 procenta, a také ČT2, jež si polepšila o 0,38 procentního bodu na 5,27 procenta. Naopak největší propad potkal hlavní kanál Novy, který si meziročně pohoršil o 1,65 procentního bodu na hodnotu 17,70 procenta. Klesala také „velká“ Prima, která si pohoršila o 0,77 procentního bodu na letošních 13,29 procenta. Významný pokles o 0,56 procentního bodu na hodnotu 4,27 procenta zaznamenala také Nova Cinema.

Skupina Barrandov si ze všech čtyř velkých televizních skupin v Česku meziročně nejvíc polepšila v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. I díky dvěma novým kanálům si připsala 2,07 procentního bodu na hodnotu 6,99 procenta. Druhý největší růst zaznamenala Česká televize, která meziročně stoupla o 0,97 procentního bodu na letošních 31,25 procenta. Naopak největší pokles se dotkl skupiny Nova, která si pohoršila o 2,46 procentního bodu na hodnotu 26,73 procenta. Klesala také skupina Prima, ale ve srovnání s Novou měl její pokles poloviční hodnotu: spadla o 1,25 procentního bodu na hodnotu 20,96 procenta. Jako jediný ze čtyř kanálů Primy přitom meziročně stoupala jen Prima COOL.

NMI18_Urban

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let si meziročně v celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšil hlavní kanál Barrandova, který poskočil o 0,87 procentního bodu na hodnotu 4,21 procenta. Ještě větší růst zaznamenaly „ostatní“ neměřené televizní stanice, jejichž balík meziročně stoupl o 1,29 procentního bodu na podíl 11,37 procenta (což je mimochodem vyšší hodnota než podíl hlavního kanálu Primy). Rostla také ČT sport, konkrétně o 0,31 procentního bodu na 2,59 procenta. Opačný trend táhly televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl se propadl o 1,86 procentního bodu na hodnotu 2,90 procenta. Nedařilo se ani hlavnímu kanálu Novy, který ztratil 0,90 procentního bodu a vykázal podíl 22,01 procenta. Klesala rovněž Nova Cinema, a to o 0,67 procentního bodu na 5,57 procenta.

Z celých televizních skupin si meziročně u mladšího publika od 15 do 54 let v souhrnném celodenním podílu na sledovanosti polepšila pouze skupina Barrandov. I díky dvěma novým programům si připsala 1,96 procentního bodu na hodnotu 5,30 procenta. Všechny tři tradiční velké televizní skupiny meziročně klesaly. Nejvíc skupina Nova, která přišla o 2,02 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 32,95 procenta. Pokles o 1,03 procentního bodu na hodnotu 20,97 procenta zaznamenala skupina Prima. Spíše mírný pokles o 0,15 procentního bodu na letošních 24,68 procenta vykázala Česká televize. V jejím případě je zajímavý trend poklesu u ČT1 (v širší cílové skupině 15+ meziročně naopak roste) a nárůstu u ČT art.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?