Hlavní navigace

Nova skokanem minulého týdne, meziročně ale nejvíc rostla Prima. I jako skupina

18. 11. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Primy dosáhl druhého nejlepšího výsledku v letošním roce, meziročně rostl v obou základních cílových skupinách o víc než procentní bod

Mezitýdenní vývoj (vs. 45. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Vyrovnat propad z předminulého týdne se minulý týden podařilo hlavnímu kanálu skupiny Nova. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let poskočila z pozice největšího propadáku na skokana týdne. Polepšila si o 0,60 procentního bodu na podíl 23,93 procenta. Obdobný růst vykázal i druhý nejsledovanější program této skupiny, Nova Cinema. Jeho podíl vzrostl o 0,49 procentního bodu na hodnotu 4,67 procenta. Třetí největší růst vykázala TV Barrandov, jež si polepšila o 0,39 procentního bodu na 4,68 procenta. Naopak největší pokles potkal ČT Sport, která se po vítězném Fed Cupu propadla o 2,28 procentního bodu na hodnotu 2,26 procenta. ČT 1 pak klesla o 0,22 procentního bodu na 13,55 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Hokej a tenis udělaly z ČT Sport skokana týdne, nejvíc se propadala Nova

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo skupině Nova. Jejích pět volně šířených programů si oproti předminulému týdnu polepšilo o 1,16 procentního bodu na hodnotu 33,31 procenta. Ostatní dvě velké skupiny klesaly. Nejvíc Česká televize, která se jako celek propadla o 2,08 procentního bodu na souhrnný podíl 26,42 procenta, což zapříčinil především propad (či spíše návrat k normálu) u sportovního kanálu. Skupina Prima zaznamenala mírný pokles o 0,16 procentního bodu na hodnotu 23,32 procenta, přičemž ale s výjimkou Primy Zoom klesaly všechny její programy.

Top 10 všechny stanice (46. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšil opět hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o 0,67 procentního bodu na hodnotu 26,00 procenta. Jen nepatrně menší růst vykázala Nova Cinema a také TV Barrandov. Obě televize si shodně polepšily o 0,66 procentního bodu, Nova Cinema na hodnotu 5,97 procenta a TV Barrandov na 3,45 procenta. Největší propad opět připadl ČT Sport, jež klesla o 2,64 procentního bodu na podíl 2,49 procenta. Výrazněji klesala i ČT 1 (o 0,53 procentního bodu na podíl 10,66 procenta) a hlavní kanál Primy (o 0,25 procentního bodu na 12,68 procenta).

V souhrnných celodenních podílech tří největších televizních skupin v zemi si oproti předminulému týdnu jako jediná polepšila skupina Nova. Růst byl dokonce o něco větší než u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let, konkrétně si polepšila o 1,53 procentního bodu na hodnotu 37,43 procenta. Nárůst přitom zaznamenalo všech pět volně šířených kanálů Novy. Naopak Česká televize zaznamenala největší pokles, který byl horší než v kategorii D15+. Kavčí hory se propadly o 2,72 procentního bodu na souhrnný podíl 22,15 procenta a klesly i pod úroveň skupiny Prima, tedy na pozici trojky na trhu. To skupina Prima sice také zaznamenala pokles, ale jen o 0,21 procentního bodu na hodnotu 23,34 procenta a po delší době se vrátila na pozici dvojky na trhu.

Kanály – průměrné podíly (46. týden 2014)
Graf podílu kanálů (46. týden 2014)
Graf podílu skupin (46. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 46. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 46. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. Jeho podíl vzrostl o 1,41 procentního bodu na hodnotu 15,33 procenta, což je druhý nejlepší výsledek letošního roku (rekord padl předminulý týden). Významně si polepšila také ČT 2 (o 0,84 procentního bodu na 4,49 procenta) a dětský kanál Déčko (o 0,73 procentního bodu na 1,73 procenta). Naopak největší pokles připadl na ČT Sport, která se propadla o 2,37 procentního bodu na hodnotu 2,26 procenta. Významně klesala i ČT 1 (o 1,99 procentního bodu na 13,55 procenta) a zpravodajská ČT 24, a to o 0,91 procentního bodu na 4,12 procenta.

Česká televize meziročně klesala i jako celek. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku si pohoršila o rekordních 3,58 procentního bodu na hodnotu 26,42 procenta. Významné poklesy ČT 1, ČT 24 a ČT Sport nedokázaly vykompenzovat slušné nárůsty u ČT 2 a Déčka. Obě velké komerční televizní skupiny si meziročně polepšily. Nejvíc Prima, jejíž souhrnný podíl vzrostl o 1,63 procentního bodu na hodnotu 23,32 procenta. V jejím případě si polepšily všechny stanice s výjimkou Primy Cool. Skupina Nova zaznamenala růst o 1,40 procentního bodu na souhrnný podíl 33,31 procenta. I v jejím případě si polepšily všechny kanály s výjimkou jednoho – Fandy.

MMF24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Primy, a to o 1,49 procentního bodu na hodnotu 12,68 procenta. Obdobný růst o 1,19 procentního bodu na podíl 2,91 procenta zaznamenal i dětský kanál Déčko. Růst o 0,51 procentního bodu na hodnotu 2,21 procenta zaznamenal Smíchov. Největší meziroční pokles připadl na ČT Sport, která se propadla o 2,87 procentního bodu na 2,49 procenta. Hodně však klesala i ČT 1, která si pohoršila o 1,10 procentního bodu na podíl 10,66 procenta. Za zmínku stojí i pokles zpravodajské ČT 24 o 0,63 procentního bodu na letošních 2,07 procenta.

Česká televize jako celek meziročně významně klesala i u mladšího publika. Pohoršila si o 2,92 procentního bodu na souhrnných 22,15 procenta. Růst zaznamenala kromě Déčka ještě ČT 2 a ČT art. Skupina Nova si polepšila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 37,43 procenta, přičemž v jejím případě meziročně klesala pouze Nova Cinema (zato skoro o půl procentního bodu). Největší růst připadl na skupinu Prima, jež rostla o 1,67 procentního bodu na letošních 23,34 procenta. U Primy si polepšily všechny kanály s výjimkou Primy Cool, která však klesla jen o jednu setinu procentního bodu v podstatě tedy stagnovala na loňských číslech.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).