Hlavní navigace

Nova už přemýšlí, jak formálně vystoupit z Asociace televizních organizací

7. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

V příštím roce bude Nova ještě prodávat reklamu podle dat z peoplemetrů od ATO, v roce 2014 chce přejít na čísla z vlastního Sdružení pro měření sledovanosti

Způsob, jakým formálně vystoupit z Asociace televizních organizací (ATO), zadavatele dosud jediného elektronického měření sledovanosti v televizí v Česku, zvažuje televize Nova. Ještě v příštím roce chce odebírat data od ATO, ale od roku 2014 chce plně přejít na nové měření, které připravuje v rámci nového Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) s největší českou mediální agenturou Médea. Pro dnešní vydání deníku MF Dnes to řekl generální ředitel Novy Jan Andruško.

K TÉMATU: Přes dvojí peoplemetry zpátky k jednotnému měření: od ATO k SPMS?

ATO se už měsíce zmítá ve sporech, kdy proti sobě stojí Nova a zbývající tři stálí členové. Tento týden měla proběhnout dlouho očekávaná valná hromada, jež měla řešit otázku přijetí nových členů asociace i její další existenci. Jenže ani tentokrát se neuskutečnila. “Situaci v ATO nechci příliš komentovat, protože tam jednání stále probíhají. Ano, v úterý mělo být velké jednání. Obecně řečeno, jednáme o tom, jakým způsobem uklidnit trh, jak vyřešit přechod TV Nova z jednoho měření do druhého, jak případně vystoupit z ATO. Je ale jasné, že ještě příští rok budeme obchodovat podle dat ATO,” řekl listu Andruško.

ČTĚTE TAKÉ: Do tendru na peoplemetry od Novy a Médey se přihlásili dva zájemci

Nově se nadále nelíbí, jakým způsobem byla loni vybrána společnost Mediaresearch jako provozovatel peoplemetrů pro léta 2013 až 2017. Nabídka této firmy totiž jako jediná splnila požadavky tendru a ATO se tedy nakonec rozhodovala, zda ji přijde, či nikoli. Nova požadovala tendr zrušit a vypsat nový, aby bylo možné vybírat z několika nabídek. S tímto návrhem ale u ostatních členů ATO narazila a od té doby činnost asociace úspěšně blokuje, protože podle stanov se na všem důležitém musí všichni řádní členové ATO domluvit jednomyslně.

NAPSALI JSME: Nova a Médea spustí vlastní peoplemetry na podzim 2013, prodej reklamy v roce 2014

Nova nyní podle Andruška dokončuje v SPMS výběr vlastního realizátora měření sledovanosti. “Dnes finišujeme jednání se zájemci, kteří podali své nabídky, chtěli jsme vyjednat kontrakt, který je šitý na míru českému trhu. Velmi brzy tak bude podepsán kontrakt s dodavatelem samotného měření,” slibuje ředitel Novy. Protože však data od tohoto dodavatele nebudou k dispozici dříve než koncem příštího roku, musí se Nova v příštím roce ještě spolehnout na čísla od ATO, byť už budou dodávána v novém období, pro které Nova odmítla uznat firmu Mediaresearch jako provozovatele peoplemetrů.

BRAND24

K VĚCI: TV Barrandov požádá o informace k členství v novém sdružení na měření sledovanosti

“Na televizním trhu jde o obrovské peníze a jakékoliv pochybnosti v tak zásadní otázce, jako je měření dat sledovanosti, nelze jen tak přehlížet. Na této otázce by se měli shodnout všichni. Jenže se nás jako lídra trhu ostatní členové ATO rozhodli ignorovat. Proto jsme odhodláni se připojit k novému, naprosto transparentnímu systému měření televizní sledovanosti,” zopakoval Andruško důvody, proč se Nova rozhodla vytvořit vlastní měření. Odchod této televize z ATO by ale nemusel být dobrovolný. Přípravu konkurenčního měření lze totiž považovat za porušení stanov ATO a zbylí členové by mohli Novu i vyloučit.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).