Meziměsíční vývoj (vs. listopad 2014)
Cílová skupina 15+
Prosinec zamíchal pořadím nejsledovanějších televizních skupin v zemi. Česká televize díky silnému růstu ČT 1 o vánočních svátcích a na Silvestra porazila jako skupina v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let skupinu Nova a stala se lídrem trhu. V součtu všech šesti jejích programů denně oslovila v průměru 31,11 procenta dospělého publika u televizních obrazovek, což bylo o 3,97 procentního bodu více než v listopadu. Nova za ČT zaostávala o jeden procentní bod, vykázala souhrnný podíl 30,11 procenta a ve srovnání s předchozím měsícem si pohoršila o 2,93 procentního bodu. Klesala i skupina Prima, která vykázala podíl 20,86 procenta, o 2,35 procentního bodu horší než v listopadu.
LISTOPADOVÁ DATA: Nova v listopadu ztrácela na sledovanosti, hlavní kanál i celá skupina. ČT a Prima rostly
Z jednotlivých televizních stanic se v prosinci na pozici lídra udržela televize Nova, kterou denně sledovalo v průměru 20,79 procenta dospělého publika. Oproti listopadu ale ztratila největší část podílu na trhu – 3,08 procentního bodu. Naopak největší nárůst, o 4,97 procentního bodu na hodnotu 18,56 procenta, zaznamenala ČT 1. Nepatrně rostla i Nova Cinema (o 0,45 procentního bodu na 5,08 procenta) a TV Barrandov (o 0,38 procentního bodu na 4,98 procenta). Pokles oproti listopadu vykázal hlavní program Primy, který se propadl o 1,49 procentního bodu na průměrný celodenní podíl 13,65 procenta. Výrazněji klesala i Prima love (o 0,45 procentního bodu na 2,04 procenta).
Cílová skupina 15–54
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, si z jednotlivých televizních stanic v prosinci nejvíce polepšila ČT 1. Její průměrný celodenní podíl na sledovanosti v této divácké kategorii oproti listopadu narostl o 5,09 procentního bodu na hodnotu 16,27 procenta. Dobře se dařilo i Nově Cinema, jež vykázala růst o 0,58 procentního bodu na podíl 6,61 procenta. Naopak největší meziměsíční pokles vykázala „velká“ Nova, která si pohoršila o 3,15 procentního bodu na hodnotu 22,73 procenta. Přesto si s náskokem udržela pozici lídra trhu. Výrazněji klesala i Prima love (o 0,64 procentního bodu na hodnotu 2,42 procenta) a dětský kanál ČT :D, který se propadl o 0,52 procentního bodu na 2,34 procenta.
MINULÝ ROK: ČT za celý prosinec nad skupinou Nova, ale jen u diváků starších 15 let
Z pohledu celých televizních skupin se v divácké kategorii 15 až 54 let neodehrálo tak velké drama jako u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let. Pozici lídra v souhrnném celodenním podílu na publiku si udržela skupina Nova, která si sice oproti listopadu pohoršila o 3,21 procentního bodu, podíl 33,83 procenta jí ale dával pohodlný náskok před konkurencí. Česká televize na pozici dvojky narostla oproti listopadu o 3,91 procentního bodu na hodnotu 26,92 procenta. Skupina Prima byla u mladšího publika odsunuta na pozici trojky trhu, když si ve srovnání s listopadem pohoršila o 1,51 procentního bodu na souhrnný podíl 21,88 procenta. Klesaly přitom všechny čtyři její programy.
Meziroční vývoj (vs. prosinec 2013)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s prosincem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v kategorii dospělých diváků nad 15 let a průměrném celodenním podílu na trhu nejvíce polepšila televize Prima. Její podíl narostl o 1,14 procentního bodu na hodnotu 13,65 procenta. Významně rostl i podíl ČT 2, konkrétně o 0,73 procentního bodu na 4,62 procenta, a zaznamenání hodný je i růst Novy Cinema o 0,61 procentního bodu na podíl 5,08 procenta. Naopak největší meziroční poklesy vykázal hlavní kanál Novy (o 2,34 procentního bodu na 20,79 procenta) a ČT 1, která oproti loňsku spadla o 1,45 procentního bodu na podíl 18,56 procenta.
Vývoj u hlavních kanálů tří největších televizních skupin naznačil i výsledky celých televizních domů. Česká televize a skupina Nova si oproti loňskému prosinci v souhrnných celodenních podílech na dospělém publiku pohoršily, skupina Prima jako jediná z „velké trojky“ stoupala. Největší meziroční pokles vykázala skupina Nova, která si pohoršila o 1,24 procentního bodu na hodnotu 30,11 procenta. Kromě hlavního kanálu se na tomto trend podílel i klesající Fanda. Česká televize meziročně klesla o 0,54 procentního bodu na hodnotu 31,11 procenta a kromě Jedničky na tom má podíl i zpravodajská ČT 24. Skupina Prima naopak narostla o 1,51 procentního bodu na hodnotu 20,86 procenta a kromě nepatrného poklesu Primy Zoom stoupaly všechny její programy.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na trhu nejvíce polepšil hlavní kanál Primy, který stoupl o 2,24 procentního bodu na hodnotu 12,66 procenta. Nárůst zaznamenala i Nova Cinema (o 0,64 procentního bodu na 6,61 procenta) a Smíchov (o 0,59 procentního bodu na 2,07 procenta). Zdaleka největší propad zasáhl hlavní program Novy, který vykázal pokles o 3,75 procentního bodu na hodnotu 22,73 procenta. Významněji klesala i ČT 1 a TV Barrandov, obě shodně o 0,39 procentního bodu (Jednička na podíl 16,27 procenta a Barrandov na 3,44 procenta). O tři desetiny procentního bodu si v prosinci meziročně pohoršily i „ostatní“ neměřené televize.
Z hlediska celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Prima. Podíl všech čtyř jejích programů dohromady narostl o 2,78 procentního bodu na hodnotu 21,88 procenta. Mírný růst (na rozdíl od širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let) zaznamenala i Česká televize, která si polepšila o 0,56 procentního bodu na kumulovaný podíl 26,92 procenta. Pomohlo jí především dětské Déčko, ale i Dvojka a ČT Sport. Jediná z „velké trojky“ klesala skupina Nova, která si meziročně pohoršila o 2,71 procentního bodu na hodnotu 33,83 procenta. V jejím případě klesal kromě hlavního kanálu i Fanda a nepatrně také Telka.