Hlavní navigace

Nova v říjnu pokračovala v silném meziročním propadu, klesala i Prima

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ŘÍJNA – Silný růst oproti loňskému říjnu naopak vykázala Česká televize a také skupina Barrandov, konkrétně pak programy ČT 1 a TV Barrandov.

Doba čtení: 5 minut

Meziměsíční vývoj (vs. září 2015)

Cílová skupina 15+

České televizi se letos na podzim daří posilovat na úkor nejsilnějších komerčních televizí. V říjnu se ČT 1 podařilo v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let růst nejvíc ze všech televizí měřených peoplemetry. Ve srovnání se zářím letošního roku si polepšila o 0,90 procentního bodu na hodnotu 15,88 procenta. Dařilo se také ČT Sport, která si připsala 0,37 procentního bodu na říjnových 3,24 procenta. Posilovala ale také TV Barrandov, konkrétně o 0,31 procentního bodu na celkových 5,64 procenta. Naopak nejhůře dopadl říjen pro hlavní kanál Primy, který si oproti září pohoršil o 0,58 procentního bodu na hodnotu 13,99 procenta. Významně klesala ale také „velká“ Nova (– 0,52 procentního bodu na 21,65 procenta) a zpravodajská ČT 24 (– 0,32 procentního bodu na 4,18 procenta).

MINULÝ MĚSÍC: V září nejvíc posilovala Nova, na loňský podíl sledovanosti jí ale scházelo pět procentních bodů

Ačkoli se České televizi v říjnu výrazně dařilo, v součtu všech svých šesti programů za celý den nepokořila vedoucí skupinu Nova, byť se k ní výrazně přiblížila. Kavčí hory si oproti září polepšily o 1,21 procentního bodu na souhrnný podíl 29,64 procenta, skupina Nova klesla o 0,19 procentního bodu na celkových 30,11 procenta. Rozdíl obou největších televizních skupin v zemi se tak snížil na necelý půlprocentní bod. Skupina Prima neměla v říjnu nejlepší měsíc, ve srovnání se zářím si pohoršila o 0,69 procentního bodu na hodnotu 21,26 procenta. Klesaly přitom všechny její programy s výjimkou Primy Cool, která v podstatě stagnovala. Naopak skupina Barrandov zaznamenala růst o 0,30 procentního bodu na říjnových 6,67 procenta.

Top 10 všechny stanice (říjen 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let v říjnu z jednotlivých televizních stanic nejvíce posilovala rovněž ČT 1. V průměrném celodenním podílu na publiku si připsala 0,50 procentního bodu na hodnotu 11,36 procenta, ale ani to jí nestačilo na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi, jíž zůstala Prima. Růst zaznamenala i Nova Cinema (+ 0,46 procentního bodu na 5,76 procenta) a ČT Sport (+ 0,45 procentního bodu na 3,41 procenta). Největší pokles připadl na hlavní kanál Primy, který si ve srovnání se zářím pohoršil o 0,69 procentního bodu na hodnotu 11,66 procenta. Klesala také zpravodajská ČT 24, a to o 0,30 procentního bodu na 2,17 procenta, a rovněž Prima love, která si pohoršila o 0,20 procentního bodu na podíl 2,74 procenta.

MINULÝ ROK: Česká televize si v říjnu spravila reputaci. Na rozdíl od Novy a Primy stoupala

Jestliže u dospělého publika staršího 15 let skupina Nova jako celek v říjnu klesala, u mladších diváků od 15 do 54 let se jí podařilo zářijové výsledky ještě vylepšit. V souhrnném celodenním podílu na publiku rostla o 0,76 procentního bodu na hodnotu 36,11 procenta. Ještě větší růst o 0,90 procentního bodu na podíl 23,45 procenta zaznamenala Česká televize. V jejím případě stoupaly všechny programy s výjimkou ČT 24 a ČT art. Největší propad v říjnu potkal skupinu Prima, která si u mladšího publika pohoršila o 0,94 procentního bodu na celkových 21,92 procenta. Jen nepatrný pokles připadl na skupinu Barrandov, která přišla o osm setin procentního bodu a v říjnu vykázala souhrnný podíl 4,61 procenta.

Kanály – průměrné podíly (říjen 2015)
Graf podílu kanálů (říjen 2015)
Graf podílu skupin (říjen 2015)

Meziroční vývoj (vs. říjen 2014)

Cílová skupina 15+

Zajímavější vývoj skýtá pohled do meziročních posunů v říjnových podílech televizí na sledovanosti. U širší cílové skupiny všech dospělých diváků starších 15 let meziročně nejvíc v průměrném celodenním podílu na sledovanosti rostla ČT 1. Polepšila si o 2,29 procentního bodu na hodnotu 15,88 procenta. Výrazný nárůst zaznamenal i hlavní kanál Barrandova, který se posunul o 1,37 procentního bodu na letošních 5,64 procenta. Bodovala ale také ČT Sport (+ 0,87 procentního bodu na 3,24 procenta). Naopak největší meziroční propad zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o rekordních 3,29 procentního bodu na podíl 21,65 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy (– 0,76 procentního bodu na 13,99 procenta) a Nova Cinema (– 0,68 procentního bodu na 4,11 procenta).

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce připsala Česká televize, která si polepšila o 3,04 procentního bodu na hodnotu 29,64 procenta. Výrazný růst zaznamenala i skupina Barrandov, které pomohl nejen dobrý výkon hlavního kanálu, ale také letošní start tří nových celoplošných programů. Skupina díky tomu meziročně rostla o 2,40 procentního bodu na letošní podíl 6,67 procenta. Obě největší komerční televizní skupiny si ve srovnání s loňským říjnem pohoršily. Nejvíc skupina Nova, která se propadla o 4,48 procentního bodu na hodnotu 30,11 procenta. Poklesu se ale nevyhnula ani skupina Prima, která přišla o 1,18 procentního bodu a vykázala letošní říjnový podíl 21,26 procenta.

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila TV Barrandov. Připsala si 0,89 procentního bodu na hodnotu 3,72 procenta. Obdobně si vedla také ČT Sport, která si polepšila o 0,87 procentního bodu na letošních 3,41 procenta, a dařilo se Primě Cool, jež rostla o 0,80 procentního bodu na podíl 5,66 procenta. Největší meziroční pokles připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,74 procentního bodu na hodnotu 25,24 procenta. Nedařilo se ale ani „velké“ Primě, která klesla o 0,49 procentního bodu na podíl 11,66 procenta, a také dokumentárnímu kanálu Primě Zoom, jehož podíl se propadl o 0,46 procentního bodu na letošních 1,86 procenta.

Ze čtyř největších televizních skupin v zemi si meziročně v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšila skupina Barrandov. Rostla o 1,78 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Růst o víc než jeden procentní bod vykázala i Česká televize, která si oproti říjnu 2014 u mladšího publika polepšila o 1,07 procentního bodu na letošních 23,45 procenta. Obě největší komerční televizní skupiny meziročně ztrácely. Nejvíc skupina Nova, která se propadla o 2,71 procentního bodu na hodnotu 36,11 procenta, o něco méně pak skupina Prima, která přišla o 0,47 procentního bodu a letos v říjnu vykázala u mladšího publika od 15 do 54 let souhrnný celodenní podíl 21,92 procenta.

Našli jste v článku chybu?