Hlavní navigace

Nova zahájila rok 2011 nejhorším týdenním podílem v historii: 26,81%

13. 1. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
13. 1. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejnižšího týdenního podílu na divácích ve své historii dosáhla v prvním lednovém týdnu televize Nova. Sledovalo ji pouze 26,81 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Na špatném výsledku Novy se odrazilo rozhodnutí programového oddělení nezařadit hned od začátku ledna další nové díly nekonečného denního seriálu Ulice a ještě úspěšnějšího seriálu Ordinace v růžové zahradě 2.

Průměrný celodenní podíl Novy klesl oproti poslednímu prosincovému týdnu o 1,87 procentního bodu (už o silvestrovském týdnu se Nova propadla pod hranici 30 procent). V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 Novu sledovalo v průměru 30,17 procenta dospělého publika, což bývá podprůměrný výsledek i pro celodenní data. Mírného poklesu se dočkala i Nova Cinema, která v celodenních číslech dosáhla podílu 4,10 procenta, což je o 0,14 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech si ale polepšila na 4,76 procenta.

Televizi Prima se o prvním letošním týdnu dařilo viditelně lépe. Oproti poslednímu prosincovému týdnu si v celodenních číslech polepšila o 4,05 procentního bodu na 17,75 procenta, čímž po několika týdnech opět porazila první program České televize a stala se druhou nejsledovanější televizí v zemi. Během prime time ale na ČT 1 nestačila, dosáhla pouze 18,42 procenta. Historicky nejvyšších týdenních čísel dosáhla Prima Cool: v celodenních datech 3,16 procenta (nárůst o 0,14 procentního bodu), večer pak dokonce 3,36 procenta, což je víc než u programu ČT 2.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se první lednový týden příliš nedařilo, tedy alespoň prvním dvěma jejím programům. Program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 17,60 procenta dospělého publika, což je o 2,56 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time si ale Jednička polepšila až na průměrných 21,12 procenta. Podíl klesnul také programu ČT 2. V celodenních číslech o 0,79 procentního bodu na 3,38 procenta, v hlavním vysílacím čase pak až na 2,71 procenta. Dvojka tak skončila až za TV Barrandov, Novou Cinema, ČT 24 a během prime time i Primou Cool.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny let 2010 a 2011

Dalším dvěma programům veřejnoprávní televize se dařilo lépe, stoupaly. Sportovní kanál ČT 4 sledovalo denně v průměru 3,36 procenta dospělého publika, což je o 1,45 procentního bodu více než o posledním prosincovém týdnu. Během prime time však podíl Čtyřky klesl na průměrných 1,50 procenta. Lépe se dařilo také zpravodajské ČT 24. V celodenních číslech si polepšila o 0,95 procentního bodu na 4,35 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla podílu 2,58 procenta (skoro jako ČT 2).

BRAND23 Workshop

Mírný pokles zasáhl první lednový týden televizi Barrandov, přesto si tento program udržel podíl vysoko nad pětiprocentní hranicí. V celodenních číslech dosáhl 5,62 procenta, což je o 0,32 procentního bodu méně než o posledním týdnu minulého roku. V hlavním vysílacím čase si ale Barrandov polepšil na hodnotu 5,66 procenta. V letošním roce chce tato televize dosáhnout průměrného celodenního podílu mezi sedmi a osmi procenty (pro loňský rok si Barrandov stanovil cíl šestiprocentní podíl na trhu, jemuž se velmi přiblížil).

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,29 procenta, což je o 0,10 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,65 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 11,58 procenta, o 0,79 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 8,07 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).