Hlavní navigace

Nova zdraží reklamu v roce 2012 o pět až devět procent, méně než Prima

26. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
26. 10. 2011

Menší zdražení reklamních časů pro příští rok než konkurenční Prima připravuje televize Nova. Z ceníku, který Nova zveřejnila v úterý podvečer na svém webu vyplývá, že se ceny reklamních spotů zvýší v průměru o pět až devět procent. Podle ekonomického deníku E15 však nominální cena reklamy klesne o 20 procent z letošních 20 250 na 16 200 korun za zásah jednoho procenta cílové skupiny. Nova zároveň přestane prodávat reklamu na diváky od 15 do 54 a přejde, stejně jako zbytek trhu, na cílovou skupinu diváků starších 15 let.

K TÉMATU: Nova začne prodávat reklamu jen na diváckou skupinu D15+ jako Prima

Nova také začne prodávat reklamu na všech svých volně dostupných kanálech najednou, nikoli odděleně jako dosud. Klient tak bude muset rozložit svoji kampaň na hlavní program Novy, filmový kanál Nova Cinema a později také na novou stanici pro muže, která má zatím pracovní název Kanál 5, v poměru 88:11:1. Stejným způsobem už prodává reklamu televize Prima, která klientům nabízí pouze mix hlavní Primy, Primy Cool a od letošního září i Primy love.

ČTĚTE TAKÉ: Prima upřesnila zdražení reklamy pro příští rok. Maximálně o 10 až 13%

Současný ceník Novy s tím, který začne používat od 1. ledna 2012, však není možné tak úplně porovnávat, protože dochází ke zmíněné změně cílové skupiny a také různých slev, včetně sezónních. Místo tří sezón vytvořila Nova zvláštní ceníky pro každý měsíc následujícího roku. Prima, která již svoji obchodní politiku pro příští rok zveřejnila a hodlá zdražit v průměru o 10 až 13 procent, by v reakci na krok Novy mohla ještě svůj ceník přehodnotit.

BRAND24

NAPSALI JSME: Televize Barrandov v příštím roce zdraží reklamu

Zdražení reklamy pro příští rok plánuje i televize Barrandov, která chce se svým ceníkem zůstat pod hladinou cen Novy a Primy. Známý zatím není postoj České televize, která bude moci reklamu a teleshopping prodávat pouze na programech ČT 2 a ČT 4, přičemž do vlastního rozpočtu bude moci započítávat pouze výnosy ze sportovní Čtyřky. Reklamní zisky z Dvojky mají putovat do státního Fondu kultury, který spravuje ministerstvo kultury.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).