Hlavní navigace

Novu večer sleduje skoro trojnásobný počet diváků než Primu

21. 10. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
21. 10. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Výrazně rozdílné výsledky podílů na divácích vykazují o letošním podzimu dvě největší české komerční televize. Nově se velmi daří, což se ovšem nedá říct o Primě. Minulý týden Nova dosáhla v hlavním večerním čase od 19 do 23 hodin dokonce trojnásobně vyššího průměrného denního podílu na dospělém publiku než Prima. Novu sledovalo v průměru 45,54 procenta dospělého publika, Primu pouze 15,91 procenta.

Prima však byla největším „skokanem“ týdne, oproti předminulému týdnu si nejvíce zlepšila celodenní podíl na divácích starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Za minulý týden jich měla v průměru 16,83 procenta, což je o 0,47 procentního bodu méně než minule. Během prime time tento podíl ještě klesl na zmiňovaných 15,91 procenta. Primu Cool sledovalo po celý den v průměru 1,19 procenta dospělého publika, což je o 0,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu, a v hlavním vysílacím čase si udržela poměrně slušný podíl 1,13 procenta.

Také Nově se minulý týden dařilo. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 39,09 procenta, o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time ale vyšplhala až na 45,54 procenta. Filmovému kanálu Nova Cinema však diváci mírně ubývali. Po celý den jej sledovalo v průměru 2,23 procenta dospělého publika (o 0,22 procentního bodu méně než v předminulém týdnu), zatímco během prime time dokonce 2,30 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi podíly na divácích klesaly – tedy u analogových programů. ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 18,13 procenta dospělého publika, což znamená mezitýdenní pokles o 0,53 procentního bodu. V hlavním večerním čase dosáhla Jednička průměrného podílu 18,35 procenta. ČT 2 vykázala v celodenních číslech podíl 4,68 procenta, o 0,57 procentního bodu méně než minule. V hlavním čase Dvojku sledovalo v průměru 4,16 procenta dospělého publika.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Sportovnímu kanálu ČT 4 podíl vzrostl, v celodenních číslech dosáhl 1,35 procenta, o 0,38 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si Čtyřka vedla o něco hůře, dosáhla průměrného podílu 1,10 procenta. Zpravodajskou ČT 24 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 2,24 procenta dospělého publika, což je o 0,33 procentního bodu více než minule. Během prime time však její podíl klesl na 1,15 procenta.

CS24 tip temata

Digitální plnoformátová televize Barrandov se zřejmě ustálila na stabilních číslech, protože už třetí týden po sobě vykazuje prakticky stejný výsledek. Minulý týden ji sledovalo po celý den v průměru 2,65 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o tři setiny procentního bodu. V hlavním vysílacím čase pak Barrandov vykázal průměrný podíl 2,06 procenta, což je více, než za poslední týdny (ale méně než Nova Cinema).

Malé kabelové a satelitní televize dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 11,61 procenta, což je o 0,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Z toho tři procentní body připadly na 13 televizních stanic zastupovaných agenturou AT Media, mezi něž patří například Disney Channel nebo televize Public. V hlavním vysílacím čase vykázaly „ostatní televize“ průměrný podíl 8,30 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).