Hlavní navigace

Nový byznys Jana Barty? Investuje 35 milionů do drahých kamenů

28. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Internetový podnikatel a investor Jan Barta vstupuje do firmy MGM Minerals, která dováží dekorační minerály z Brazílie.

Poté, co oznámil stažení ze startupové scény a vzápětí dokončení rozprodeje firmy Elephant Orchestra, vrhá se internetový podnikatel Jan Barta na investici mimo internet a vstupuje do firmy, která se specializuje na dovoz dekoračních minerálů z Brazílie.

„Od 1.3. přebírám aktiva firmy MGM Minerals, která provozuje velkou prodejní výstavu minerálů v Ruzyni. Současní majitelé získají v nové firmě 40 %, já 60 %, zainvestuju ji 35 miliony Kč,“ napsal na svém blogu.

Firma má podle jeho slov v současné době měsíční tržby kolem 2 milionů Kč, což chce Barta rychle zdvojnásobit. 

„Myslím si, že do cca dvou let by tohle mohl byt výnosnější business než domény,“ věří Barta.

V současné době drží mimo jiné 50 % v online prodejci pojistek ePojisteni.cz, podíl má také v agentuře Crazy Tomato a je jedním ze zakladatelů obecně prospěšné společnosti Internetová vzdělávací, která provozuje placenou vzdělávací instituci iCollege.

CS24 tip temata

V minulosti Barta investoval také do několika startupů – na Lupě jsme psali například o projektu na vytváření životopisů Resumesimo („Uspané, nicméně team se přeorientoval na jiný velmi ziskový projekt, čili investici hodnotím velmi dobře,“ napsal Lupě Barta), o doporučovacím algoritmu Proactify, který loni na podzim spustil službu pro vytváření mobilních e-shopů Tapomat („Ještě nenašli pořádný business model,“ hodnotí Barta.) nebo analytické firmě Semantic Visions („Tady to začíná vypadat velmi dobře a myslím si, ze brzo oznámíme i investici zvenku,“ píše Barta.)

Jak zjistil server Mediář.cz, dalším novým Bartovým projektem je bulvární web. Od 1. března ho chce rozjet na adrese Extra.cz, na které původně publikoval novinář Miloš Čermák.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).