Telefónica O2 trvá na tom, že za problémy s e-maily IOL může spam a na svůj web vyvěsila následující prohlášení: V úterý 5. února došlo k extrémnímu nárůstu emailového spamu a virů, jež jsou odesílány ze zahraničí na náhodné emailové adresy v České republice, tedy i na emailové adresy zákazníků společnosti Telefónica O2. Tím došlo k přetížení jednoho z našich emailových SMTP serverů a vytvořila se dlouhá fronta čekajících emailů některých zákazníků. Ihned po identifikaci útoku naši technici začali tuto situaci řešit. Následně došlo k jeho zastavení a řešení důsledků vzniklého stavu. V současné době je situace stabilizována, zákazníci mohou nyní přijímají elektronickou poštu standardně.
Jsme v kontaktu s několika uživateli IOL z řad našich čtenářů, od kterých máme řadu poznatků přímo z první ruky. Shodují se, že problémy s doručováním byly už dávno před zmíněným 5. únorem. V posledních dnech však eskalovaly na neúnosnou úroveň. Jeden ze čtenářů nám potvrdil, že dnes ráno na čas odesílání a příjem e-mailů fungovalo, ale nyní s ním jsou opět potíže.
Telefónica O2 oznámila posílení hardwaru e-mailových služeb a zvýšení výkonu o třicet procent. Ovšem právě zlepšování kvality e-mailových služeb mělo za údajně dočasnými problémy stát už loni v listopadu, od kdy se podle některých našich čtenářů problémy s e-maily u IOL vlečou. Posílení kapacity by mělo být dokončeno do konce února. Zákazníci se však od podpory dozvídají i pozdější data – například konec března.