Hlavní navigace

O2 zkouší prodávat Spotify a data nezapočte do FUP. Má to ale háček

8. 6. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Operátor rozšířil nabídku parnterských globálních služeb o hudební stream ze Švédska. Háček se ale jmenuje automatické obnovování datového objemu.

Podobně jako T-Mobile, který vsadil na streamovací službu Deezer, chce i O2 přilepit na zákazníkovu fakturu další položku. Na rozdíl od operátora s německou matkou ale Kellnerova firma nebude účtovat data, která zákazníci spálí přehráváním hudby. 

Po čtvrt roce zdarma bude možné přejít na neplacenou verzi Spotify s reklamami nebo pokračovat s prémiovou variantou, za kterou se na faktuře objeví částka 159 korun. „Stažená data nebudeme započítávat ani v jedné z variant,“ tvrdí Jindřich Fremuth, šéf divize rezidentních zákazníků v O2. Nabídka platí nejpozději do konce června 2018. Pro některé tarify už ale končí v červnu příštího roku.  

Zadarmo, ale s háčkem

Datové limity jsou tradičním tématem, které budí vášně. Pozornost vzbudil během loňského roku především koncept automatického dokupování dat. A to pozornost tak velkou, že třeba Vodafone za to dostal od ČTÚ milionovou pokutu. A do hledáčku regulátora se dostalo i O2

Přesto podmínky nové služby obsahují zádrhel, na který je dobré si dát pozor. „Využitím této výhody účastník souhlasí s obnovováním datového objemu,“ tvrdí ceník služby. Na parametr služby upozornil na svém Twitteru radní ČTÚ Ondřej Malý

Podle prvních reakcí O2 Guru se sice automatické obnovování objemu dat s aktivací Spotify zapne, ale zákazníci ho budou moci zase kdykoliv vypnout aniž by se pro ně něco změnilo. „Od doby spuštění zaznamenáváme u automatické obnovy dat dobrou zákaznickou zkušenost. Proto jsme souhlas s ní zařadili i do akce Spotify,“ zdůvodňuje postup operátora O2 Guru na Twitteru

Podle mluvčí Pecháčkové se automatické obnovování nebude týkat všech zákazníků. "Jedná se o potvrzení souhlasu pro ty zákazníky, kteří automatickou obnovu dat využívají. U těch zákazníků, kteří si tuto možnost v minulosti deaktivovali, toto rozhodnutí respektujeme a nic se pro ně nemění,"dodává Pecháčková. 

Síťová neutralita?

Na případné komplikace s konceptem síťové neutrality je podle mluvčí operátora O2 připraveno. „Takzvaný whitelisting je v Evropě běžná praktika a navíc jde jednoznačně o výhodu pro zákazníky, takže věříme, že je to v souladu,“ tvrdí Lucie Pecháčková

Na variantu takzvaného „zero ratingu“ se společně připravují evropští regulátoři, kteří dávají dohromady pravidla, kterými by se podobné služby měly řídit. „ČTÚ vždy pozitivně hodnotí kroky operátorů, které vedou ke zkvalitňování nabídek služeb pro zákazníky. Pevně věříme, že při zavádění těchto nových služeb a nabídek operátoři sledují veřejnou konzultaci BEREC k návrhu Pokynů k provádění nových pravidel síťové neutrality. Finální verze těchto pravidel bude pro ČTÚ nástrojem pro výklad přípustnosti aplikace pravidel zero ratingu,“ tvrdí mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

BRAND24

Nové služby u starých operátorů

O2 není jediný operátor, který by s podobnou službou spolupracoval. Operátoři uzavírají s globálními službami partnerství čím dál tím častěji. A to buď prostřednictvím slev pro první objednávky, předplatného, až po různé soutěže. 

Díky těmto partnerstvím máme možnost seznamovat zákazníky s výhodami využívání mobilních služeb v nejrůznějších oblastech každodenního života a podporovat je v jejich využívání,“ dodává Lukáš Hrabal z T-Mobile. Je to oboustranně výhodné, firmy se dostanou k novým zákazníkům a operátor si udělá čárku za případný nový byznys. Naposledy se jak O2, tak T-Mobile v tuzemsku spřáhly třeba s Airbnb. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).