Hlavní navigace

O2TV pokračuje ve stagnaci a stále ji provázejí technické problémy

Jiří Macich ml.

O2TV je sice největší IPTV službou v České republice, ale počet jejích abonentů již delší dobu stagnuje. Navíc ji pronásleduje řada technických problémů a rozvoj nadstavbových služeb není zřejmý.

Služba O2TV je sice díky geografické dostupnosti největší českou IPTV službou, ovšem počet jejich abonentů dlouhodobě stagnuje. Společnost Telefónica, která službu provozuje, v rámci zprávy o svých výsledcích v prvním kvartále 2013 oznámila, že počet abonentů O2TV ke konci zmiňovaného období dosáhl 141 tisíc.

To je sice meziroční nárůst o 2,1 %, ale pod hranicí 150 tisíc abonentů se O2TV pohybuje již několik let s drobnými poklesy a vzestupy. Například při srovnání s výsledky za čtvrté čtvrtletí 2011 si polepšila jen o pět tisíc abonentů. Faktem je, že konkurence na poli placených televizních služeb je velká.

Mnoho rodin si navíc v době utahování opasků zřejmě vystačí, resp. musí vystačit s volně přístupnými kanály např. v rámci pozemního digitálního vysílání. Na druhou stranu O2TV již od samého počátku provází řada technických problémů. Naposledy v březnu jsme vás informovali o výpadku služby pro nahrávání pořadů.

S tou je zřejmě nejvíce problémů, přestože Telefónica vyzdvihuje její výhody a odmítá nabídnout zákazníkům set-top-boxy s pevným diskem pro lokální záznam pořadů. Po březnovém výpadku Telefónica avizovala další poruchu 4. dubna. Tentokrát nebylo možné plánovat nahrávání pořadů z aplikace pro iPhone. Závada měla být odstraněna do 8. dubna, ale nakonec se tak stalo až 16. dubna.

Aktuálně z blíže nespecifikovaných technických důvodů není ve video-on-demand službě O2TV Videotéka dostupný kasovní trhák Hobbit. V úterý 14. května někdy mezi 01:00 až 05:00 dojde k výpadku téměř všech nadstavbových služeb (nahrávání, videotéka a televizní archiv). Důvodem je prý zkvalitňování služeb. Výpadek by měl trvat nanejvýš hodinu.

CIF17_Williams1

Samotná služba pro nahrávání stále zůstává ve své základní podobě. Úložiště každého zákazníka pojme maximálně deset hodin záznamu. Každá nahrávka se po týdnu nenávratně automaticky smaže. Pro nahrávání nejsou přístupné kanály ve vysokém rozlišení. Nahrávat nelze již běžící pořad a rovněž není možné ještě nahrávaný pořad již sledovat ze záznamu od začátku. Chybí funkce time-shift.

Na druhou stranu služba umožňuje nahrávání z libovolného počtu kanálů současně (limitem je jen kapacita úložiště). Nahrávání lze dálkově plánovat na webových stránkách služby či díky aplikaci pro mobily a tablety se systémy Android a iOS, která navíc umožňuje sledovat přes Internet vysílání vybraných stanic v mobilní síti O2 bez započítávání sledování televizního streamů do datového limitu.

Anketa

Co je, podle vašeho názoru, hlavním důvodem stagnace počtu abonentů O2TV?

Našli jste v článku chybu?