Před dvanácti lety spustil dvacetiletý student Mark Zuckerberg v pokoji harvardských kolejí školní seznamku. Dnes je z ní sociální síť, která za čtvrt roku vydělá víc než jeden a půl miliardy dolarů a využívá ji stejný počet lidí po celém světě. A to nepočítáme služby, které dosud Zuckerberg koupil.
Facebook vyhlásil den svých narozenin za den přátel. „Když se lidé propojí, mění se životy a vznikají nové věci. Vidíme to na Facebooku každý den,“ tvrdí firma na svém blogu.
Podle statistik Facebooku vyrostla firma především během posledních pěti letech, kdy se naplno projevil efekt sněhové koule a počet uživatelů se zvýšil dvojnásobně.
Pro „narozeninový“ den připravila sociální síť službu, která poskládá video z fotek s důrazem na přátele a na zážitky s nimi. „Tato videa dávají dohromady zásadní momenty s přáteli s tím, že krátký film je možné upravovat a dál sdílet,“ tvrdí blog Facebooku.
Jak ho má algoritmus sociální sítě přečtený, si tak může každý uživatel vyzkoušet sám.