Optimistické vize, že letos dojde na českém trhu k nárůstu investic do televizní reklamy, krotí obchodní ředitel nejsledovanější tuzemské televize Nova Matej Ribanský. Podle jeho mínění celkový reklamní trh v České republice letos opět klesne. Nejefektivnějším nástrojem je ale televize, takže, ta myslím, skončí na nule, nebo jen s minimálním poklesem,
řekl Ribanský v rozhovoru pro týdeník Marketing a Media.
K TÉMATU: Výkonný a obchodní ředitel televize Nova Jan Řehák rezignoval
Jsem velmi rezervovaný k odhadům, které platily ještě v březnu, že celý trh poroste o dvě nebo tři procenta,
prohlásil Ribanský. Růst přitom předpokládal i majitel Novy, společnost CME, která jej oznámila při komentování pravidelných kvartálních výsledků svého hospodaření. Celkový trh reklamy v Česku by měl podle Ribanského, který nedávno nahradil na Nově odcházejícího obchodního ředitele Jana Řeháka, klesnout o sedm procent.
ČTĚTE TAKÉ: Za odchodem výkonného šéfa Novy jsou spory se „superšéfem“ Sarbu
Nova se nyní snaží oslovovat inzerenty napřímo, aby je nemusela získávat prostřednictvím mediálních agentur, které navyšují cenu reklamy o svoji provizi. Potýká se však se složitostí vlastní obchodní nabídky. Nebojí se Ribanský, že kvůli tomu inzerenti houfně odejdou k Primě, jejíž ceníky jsou jednoduché a zástupci mediálních agentur si tuto televizi v nedávném průzkumu pro společnost At Media vychvalovali nejvíc z českých televizí?
NAPSALI JSME: Šéf zpravodajské TA3 Matej Ribanský odchází do Markízy, má ho nahradit Michal Gučík
To je svým způsobem absurdní. Jasně, že je to lákavá myšlenka vzhledem k nízkým cenám této stanice. Ale pak vám přijde hokej a hezké počasí a najednou zjistíte, že ta stanice není schopná plnit. I proto, že jejich odhady sledovanosti byly výrazně optimističtější, než je dnes realita,
namítá obchodní šéf Nova. Uznávám, že Prima má jednodušší obchodní politiku. To je fakt, kde my platíme za naši vysokou sledovanost,
připouští.
K VĚCI: Průzkum mezi prodejci televizní reklamy: Nova a ČT 1 už jsou za zenitem
Kdyby si však agentury podle Ribanského přepočítaly ceník Primy na obchodní model Novy, která prodává reklamní časy na cílovou skupiny diváků od 15 do 54 let (Prima prodává na diváky starší 15 let bez omezení horní hranice věku), rozdíl by prý nebyl tak dramatický. Když vám nějaká mediálka počítá cenu za oslovení tisíce a toto nezohlední, tak nás vlastně penalizuje za to, že vycházíme jejím klientům vstříc,
tvrdí Ribanský.
Nova přesto hodlá pro příští rok svůj ceník zjednodušit. Letošní rok je bohužel již passé. Ale pro příští rok již počítáme s podstatně jednoduššími podmínkami,
potvrzuje obchodní šéf Novy, který zastává stejnou funkci i ve slovenské televizi Markíza.