Hlavní navigace

Obliba cenových srovnávačů roste, průměrná hodnota objednávek klesá

30. 3. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle průzkumu serveru Heuréka.cz, do kterého se zapojilo 15 000 českých internetových uživatelů, roste obliba různých služeb pro vyhledávání zboží a porovnávání cen. V roce 2008 se k jejich užívání při výběru zboží hlásilo 13,92 procenta oslovených. V roce 2010 už šlo ale o 27,65 procenta dotázaných, tedy takřka o dvojnásobek. Těsná nadpoloviční většina však informace k vybíranému zboží hledá přes tradiční vyhledávače. Něco málo přes 15 procent dotázaných pak hledá v nabídce již známých…

Podle průzkumu serveru Heuréka.cz, do kterého se zapojilo 15 000 českých internetových uživatelů, roste obliba různých služeb pro vyhledávání zboží a porovnávání cen. V roce 2008 se k jejich užívání při výběru zboží hlásilo 13,92 procenta oslovených. V roce 2010 už šlo ale o 27,65 procenta dotázaných, tedy takřka o dvojnásobek. Těsná nadpoloviční většina však informace k vybíranému zboží hledá přes tradiční vyhledávače. Něco málo přes 15 procent dotázaných pak hledá v nabídce již známých internetových obchodů.

MIF analytika

Průzkum serveru Heuréka.cz dále ukázal, že v minulém roce klesla průměrná částka vynaložená na jeden nákup, výrazněji se však zvýšil počet objednávek. Stávající zákazníci v loňském roce sice nakupovali nepatrně méně, výrazněji však vzrostl celkový počet zákazníků tím, že na Internet loni zamířili také noví zákazníci. Celkově tak trh online nakupování opět vzrostl, což dokládají také aktuální výsledky výzkumu Českého statistického úřadu, říká Tomáš Hodboď, manažer internetového srovnávače Heureka.cz.

Zdroj: tisková zpráva

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.