Podle výroční zprávy agentury Distimo, která se zaměřuje na sledování a analýzu trhů mobilních aplikací, dosáhl letos App Store pro iPhone čtyřikrát vyššího obratu než celý Android Market. Tvůrci aplikací pro iPad pak utržili dvojnásobek tržeb celého Android Marketu.
Studie vychází z dat o 200 komerčně nejúspěšnějších aplikací z každého ze sledovaných tržišť a mapuje situaci ve Spojených státech, které jsou pro mobilní vývojáře nadále zdaleka nejdůležitějším trhem.
Jasným trendem v příjmech z prodeje mobilních aplikací je podle autorů studie prudce rostoucí význam obchodního modelu „freemium“, kdy tvůrci software nabízejí uživatelům základní funkčnost zdarma a speciality za příplatek. Do této kategorie počítají i nákupy obsahu jako jsou knihy, časopisy nebo filmy uvnitř jednotlivých aplikací. V App Store dosáhly sledované aplikace tímto způsobem 50 procent svých příjmů, v Android Marketu dokonce 65 procent.
Všechna sledovaná tržiště v roce 2011 zdvojnásobila počet nabízených aplikací, nejrychleji rostoucí Windows Phone Marketplace se dokonce zečtyřnásobil. Největší App Store pro iPhone nyní v USA obsahuje přes 430 tisíc položek, Android Market 350 tisíc, App Store pro iPad 150 tisíc, BlackBerry App World a Nokia Ovi Store po 50 tisících, Windows Phone Marketplace 30 tisíc a Amazon App Store 20 tisíc (čísla jsou zaokrouhlena).
Uživatelům chytrých mobilních telefonů a tabletů se tedy nabízí celkem na všech platformách již přes milion aplikací rozšiřujících možnosti jejich přístrojů.
Zdroj: Distimo