Hlavní navigace

Obrázky Google: hledejte podle licence, nahlaste urážlivé obrázky

16. 7. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google u svého vyhledávače obrázků (Obrázky Google) v posledních dnech představil dvě zajímavé novinky. První z nich je filtrování výsledků vyhledávání podle licence, pod kterou byl obrázek na Internetu publikován. Doposud Google licenci obrázků řešil pouze upozorněním, že nalezené obrázky nemusí být určeny k volnému užití. Nyní v rozšířeném nastavení vyhledávání (i u české verze služby) lze použít jeden z následujících filtrů:

Google u svého vyhledávače obrázků (Obrázky Google) v posledních dnech představil dvě zajímavé novinky. První z nich je filtrování výsledků vyhledávání podle licence, pod kterou byl obrázek na Internetu publikován. Doposud Google licenci obrázků řešil pouze upozorněním, že nalezené obrázky nemusí být určeny k volnému užití. Nyní v rozšířeném nastavení vyhledávání (i u české verze služby) lze použít jeden z následujících filtrů:

  • obrázky lze opětovně použít
  • obrázky lze opětovně použít a to i komerčně
  • obrázky lze opětovně použít i s úpravami
  • obrázky lze opětovně použít i s úpravami a to i komerčně

Druhá novinka se týká filtru pro tzv. bezpečné vyhledávání, tedy filtrování obsahu nevhodného hlavně pro děti. K nastavitelné citlivosti filtrování nyní přibyla také funkce pro nahlášení tzv. urážlivých obrázků, které na stránku s výsledky vyhledávání náhodou proklouznou. Google ale upozorňuje, že by uživatelé této funkce neměli zneužívat pro hlášení nerelevantních výsledků vyhledávání. (Google Operating System, Search Engine Journal)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).