Google u svého vyhledávače obrázků (Obrázky Google) v posledních dnech představil dvě zajímavé novinky. První z nich je filtrování výsledků vyhledávání podle licence, pod kterou byl obrázek na Internetu publikován. Doposud Google licenci obrázků řešil pouze upozorněním, že nalezené obrázky nemusí být určeny k volnému užití. Nyní v rozšířeném nastavení vyhledávání (i u české verze služby) lze použít jeden z následujících filtrů:
- obrázky lze opětovně použít
- obrázky lze opětovně použít a to i komerčně
- obrázky lze opětovně použít i s úpravami
- obrázky lze opětovně použít i s úpravami a to i komerčně
Druhá novinka se týká filtru pro tzv. bezpečné vyhledávání, tedy filtrování obsahu nevhodného hlavně pro děti. K nastavitelné citlivosti filtrování nyní přibyla také funkce pro nahlášení tzv. urážlivých obrázků, které na stránku s výsledky vyhledávání náhodou proklouznou. Google ale upozorňuje, že by uživatelé této funkce neměli zneužívat pro hlášení nerelevantních výsledků vyhledávání. (Google Operating System, Search Engine Journal)