Hlavní navigace

Óčko rok po návratu do multiplexu 3: dvojnásobný podíl a nejmladší publikum

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY – Vstup do celoplošného pozemního multiplexu se Óčku vyplatil, vypočítává agentura Atmedia, která televizi zastupuje při prodeji reklamních časů

Doba čtení: 2 minuty

Dvojnásobný podíl na publiku než před rokem má po návratu do celoplošného pozemního multiplexu 3 hudební televize Óčko. Přispěl k tomu i větší příklon k lifestylu v programovém schématu, konstatuje agentura Atmedia, která Óčko zastupuje při prodeji reklamních časů. “Navýšením pokrytí se stanice stala neodmyslitelnou součástí televizního trhu. Stabilní přízně dosahovala jak u diváků ve věku 15–34 let, tak i u skupiny 15–54 let, kdy její měsíční podíl na sledovanosti neklesl pod hranici 1,5 procenta v D15–34 a 1 procento v D15–54,” uvedla ředitelka pro strategii Atmedia Michaela Vasilová.

K TÉMATU: Óčko Expres, třetí kanál Óčka, bude vysílat v HD rozlišení. Dostat se chce i do DVB-T v Praze

Zdvojnásobení podílu na publiku dosáhlo Óčko ve strategické cílové skupině diváků od 15 do 34 let. “Óčko zvýšilo zásah na úroveň 2,6 milionu diváků ve věku 4+ za měsíc, co představuje nárůst o 77 procent. Nyní Óčko dělá denně společnost 86 procent diváků více, než před vstupem do multiplexu 3,” upozorňuje Vasilová. “Po obchodní stránce stanice také nezklamala. Natočila o 87 procent více GRPs (gross rating point, ratingový bod, na který se prodává reklama podle dosažené sledovanosti, pozn. Red.) než tomu bylo před vstupem do multiplexu 3,” dodala s tím, že na Óčku již inzerovalo 60 procent zadavatelů reklamy v Česku.


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Změna sledovanosti stanice Óčko, Rat% v CS 15–54, CS 15–34


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Změna podílu na sledovanosti stanice Óčko, Shr% v CS 15–54, CS 15–34

Óčko během posledního roku prošlo zásadním rebrandingem a obsahem vysílání se víc přiblížilo programům typu Prima Cool nebo MTV. “Za dobu digitálního vysílání mohli diváci Óčka trávit čas s narůstajícím počtem lifestylových pořadů jako například Fashion Time, Limuzína, Drzá Diana, Luftshow Jakuba Koháka či TyTrubko,” připomněla Vasilová. Rozšíření záběru Óčka vedlo k výraznému omlazení jeho publika, 53 procent diváků této televize nyní tvoří lidé ve věku od čtyř do 34 let. “Svoji pozici si také zlepšila u diváků v produktivním věku 35–54 let, kteří nyní tvoří víc než třetinu stabilní divácké základny stanice,” dodala Vasilová.

PR Summit 2018 Tip Flixbus


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Vývoj podílu na sledovanosti stanice Óčko, Shr% v CS 15–54, CS 15–34

Zvyšovala se i doba sledování Óčka. U cílové skupiny diváků od 15 do 54 let došlo za poslední rok k nárůstu času stráveného sledováním Óčka o 10 procent, u hlavní cílové skupiny diváků od 15 do 34 let dokonce o 18 procent na 47 minut denně. Úspěchy slaví i druhý kanál Óčka, stanice Óčko Gold, která odstartovala letos 1. června a vysílá rovněž v celoplošném multiplexu 3. “Od zahájení vysílání oslovila již 800 tisíc lidí ve věku 4+. Stanice dělá týdně společnost téměř 300 tisícům divákům ve věku 4+,” doplnila strategická ředitelka agentury Atmedia.

Největší podíl publika Óčka Gold tvoří diváci ve věku 25 až 44 let (65 procent), stanice za první měsíc dosáhla průměrného celodenního podílu 0,22 procenta u publika od 15 do 54 let.


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Zásah a meziroční změna zásahu stanice Óčko, CS 4+


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Vývoj počtu prodaných GRPs před vstupem Óčka do multiplexu 3 (7/2011 – 6/2012), a po vstupu (7/2012 – 6/2013)

Našli jste v článku chybu?