Počet televizních stanic měřených peoplemetry by se mohl od letošního října opět zvýšit. Asociace televizních organizací (ATO) jako zadavatel průzkumu elektronického měření sledovanosti aktuálně dolaďuje smlouvu s agenturou At Media, která v České republice zastupuje na čtyřicet tematických kanálů a prodává jejich reklamní časy. V rozhovoru pro týdeník Strategie to řekl šéf At Media Štěpán Wolde.
Mezi televize, zastupované firmou At Media, patří například Jetix, Minimax, AXN, Spektrum, HBO, MGM, Film+, Sport 1, Sport 2, Deko, Paprika, Zone Romantica, Hallmark, Animax, Fishing&Hunting Channel, DoQ a Music Box. Ve vyjednávání s provozovatelem peoplemetrového měření, ATO, jsme už ušli pořádný kus cesty a teď situace vypadá tak, že pokud nenastane ani na jedné straně zásadní problém, měli by být námi zastupované stanice od října v peoplemetrech,
uvedl Wolde.
Strategicky bychom samozřejmě chtěli mít měřené všechny stanice, ale podle realistických odhadů půjde ze začátku spíše o stanice, u kterých to má cenu. Cílem je mít v peoplemetrech všechny naše kanály a celý balík prodávat na jeden velký GRP, ale je mi jasné, že to půjde postupně,
dodal šéf At Media. Mezi nejvíce poptávané tematické kanály mezi inzerenty Wolde považuje Jetix, Minimax a Sport 1.
Zájem o menší televizní stanice podle Štěpána Woldeho ještě poroste. Jejich share (podíl na divácích, kteří v danou chvíli sledují některou z televizních stanic, pozn. red.) ještě před pár lety nedosahoval ani deseti procent a dnes dosáhne i na 17 procent,
vysvětluje. Hlavním důvodem je podle něj postupující digitalizace. Share ostatních stanic roste samozřejmě i díky DVB-T kanálům, ale neustále se zvedá i podíl malých satelitních a kabelových kanálů, které dnes obhospodařují pět až deset procent diváckého trhu. Náš výhled je tento share držet a prodávat. Nad pět procent share už jste naprosto relevantním partnerem pro všechny zadavatele,
řekl Wolde.
Firma At Media patří do skupiny Liberty Global, která ovládá panevropskou kabelovou a satelitní společnost UPC, ale také firmu Chello, která přímo provozuje některé tematické kanály, zastupované právě At Medií.