Hlavní navigace

Olympiáda válcuje vše, ČT Sport meziročně vykazuje i dvojciferný růst

Jan Brychta

Kromě České televize vykazují v mezitýdenním srovnání sledovanosti všechny ostatní stanice pokles nebo stagnaci.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 31. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Pohled do tabulky hovoří jasně – ve srovnání s minulým týdnem klesaly podíly všech kanálů kromě pěti, jedním z nich je Barrandov Muzika, jehož podíl se nezměnil ani o setinu procenta. Zbylé čtyři kanály pak patří České televizi, konkrétně jde o ČT 2, ČT Sport, Art a Déčko. Nejvíce si polepšil Sport, který oproti minulému týdnu posílil o 8,52 procenta. Ostatní zmíněné kanály ČT stoupaly maximálně o 0,25 procenta v případě ČT 2. I v opačném gardu ale zabodovala Česká televize, když v mezitýdenním srovnání nejvíce poklesl podíl ČT 1, která přišla o 2,09 procenta diváků starších patnácti let. O něco méně pak oslabila hlavní Nova s Primou, prvně jmenovaná si pohoršila o 1,82 procenta a druhá pak o 1,78 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nejvíce posiluje Česká televize. Díky ČT Sport

Mezi televizními skupinami se České televizi podařilo dosáhnout podílu 40,93 procenta, což ve srovnání s minulým týdnem znamená nárůst o 6,35 procenta. Ostatní hráče pak doprovází záporné znaménko. Nejhůře dopadla Prima, jejíž podíl u obecné divácké skupiny klesl o 2,9 procenta na výsledných 18,37 procenta. Programy Novy pak sledovalo o 2,27 procenta diváků méně, celkem to bylo 22,79 procenta diváků starších patnácti let. Lehce oslabil i podíl stanic TV Barrandov, jejich celkový podíl činil 7,12 procenta, což je oproti minulému týdnu pokles o 0,29 procenta.

TOP 10 všechny stanice (32. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Navlas stejná situace jako u obecné cílové skupiny pak panuje i u diváků ve věku od 15 do 54 let. Mezi stagnujícími stanicemi se ale umístily Nova Cinema a Fanda, naopak minule zmíněná Barrandov Muzika oslabila o 0,02 procenta. Opět si nejvíce polepšila ČT Sport, jejíž podíl poskočil o 9,04 procenta. Díky olympiádě se dařilo i ČT 2, který svůj podíl navýšila o 1,33 procenta. Jediné dva další kanály, které z mezitýdenního srovnání vychází s pozitivním nárůstem, jsou ČT :D a Art, prvnímu přibylo 0,16 a druhému 0,03 procenta mladších diváků. Na opačné straně žebříčku pak vede hlavní Nova, která odepsala celá tři procenta své primární obchodní skupiny. Nedařilo se ani ČT 1, která přišla o 1,63 procenta mladších diváků, a hlavní Primě, která oslabila o 1,62 procenta mladší cílové skupiny.

MINULÝ ROK: Rekordní růst Barrandova pokračoval i minulý týden, Prima se u mladých blížila ČT

Nejlépe se dařilo České televizi i z pohledu televizních skupin, svůj podíl na sledovanosti oproti minulému týdnu navýšila o 8,55 procenta a celkem ji sledovalo 36,83 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak nejvíce oslabila Prima, která odepsala 3,53 procenta mladší cílové skupiny a celkem vykázala podíl 20,3 procenta. O více než tři procenta poklesl i podíl kanálů Novy, konkrétně pak o 3,18 procenta na celkových 26,75 procenta. Oslabily i stanice TV Barrandov, které celkem oslovily 4,64 procenta mladší divácké skupiny, což znamenalo oproti minulému týdnu pokles o 0,55 procenta.

Kanály – průměrné podíly (32. týden 2016)
Graf podílu kanálů (32. týden 2016)
Graf podílu skupin (32. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 33. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Ještě dramatičtější pohled nabízí meziroční srovnání, kdy díky olympiádě poskočil podíl ČT Sport u obecné divácké skupiny o 13,77 procenta. Polepšila si i ČT 2, a to o 0,72 procenta. Jako třetí nejlepší dopadlo Kino Barrandov, jehož podíl stoupl o 0,38 procenta. Nejhůře pak dopadla hlavní Prima, jejíž podíl u diváků starších patnácti let se meziročně snížil o 4,57 procenta. Oslabil i podíl ČT 1, když se snížil o 2,71 procenta. Podíl hlavní Novy se zmenšil o 2,41 procenta a o necelá dvě procenta podílu meziročně přišly i kanály sdružené v rubrice Ostatní.

Podíl kanálů České televize na sledovanosti u skupiny diváků starších patnácti let se meziročně zvýšil o takřka jedenáct procent. Všechny ostatní televizní skupiny pak vykázaly pokles, který se nejvíce dotkl Novy, která přišla o 4,13 procenta podílu. O fous za ní skončily programy Primy, které si meziročně pohoršily o 4,13 procenta. Mírné oslabení postihlo i kanály TV Barrandov, jejichž podíl poklesl o 4,13 procenta.

Content 2018 tip Kavka

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Největší meziroční nárůst vykázala ČT Sport u skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let, kde její podíl narostl o 14,56 procenta. Olympiáda pomohla i sledovanosti ČT 2, která si u mladších diváků polepšila o 1,71 procenta. Na třetím místě skončila ČT :D, na kterou se koukalo o 0,39 procenta diváků více než před rokem. Naopak největší pokles vykázala hlavní Nova, která meziročně přišla o 5,62 procenta své primární obchodní skupiny. O 2,65 procenta poklesl podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní. Pohoršila si i hlavní Prima, která přišla o 2,62 procenta mladší divácké skupiny. Přesně o dvě procenta pak klesl podíl ČT 1.

Meziročně si programy České televize polepšily o 13,7 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, zatímco všechny ostatní televizní skupiny vykázaly ve srovnání s minulým rokem pokles. Největší se týkal Novy, která ztratila 7,37 procenta své primární cílové skupiny. Prima přišla o 1,97 procenta mladší divácké skupiny. Lehce oslabil i podíl stanic TV Barrandov, které oproti minulému roku odepsaly 0,49 procenta diváků mladších 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?