Hlavní navigace

Olympiáda válcuje vše, ČT Sport meziročně vykazuje i dvojciferný růst

15. 8. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Kromě České televize vykazují v mezitýdenním srovnání sledovanosti všechny ostatní stanice pokles nebo stagnaci.

Mezitýdenní vývoj (vs. 31. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Pohled do tabulky hovoří jasně – ve srovnání s minulým týdnem klesaly podíly všech kanálů kromě pěti, jedním z nich je Barrandov Muzika, jehož podíl se nezměnil ani o setinu procenta. Zbylé čtyři kanály pak patří České televizi, konkrétně jde o ČT 2, ČT Sport, Art a Déčko. Nejvíce si polepšil Sport, který oproti minulému týdnu posílil o 8,52 procenta. Ostatní zmíněné kanály ČT stoupaly maximálně o 0,25 procenta v případě ČT 2. I v opačném gardu ale zabodovala Česká televize, když v mezitýdenním srovnání nejvíce poklesl podíl ČT 1, která přišla o 2,09 procenta diváků starších patnácti let. O něco méně pak oslabila hlavní Nova s Primou, prvně jmenovaná si pohoršila o 1,82 procenta a druhá pak o 1,78 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nejvíce posiluje Česká televize. Díky ČT Sport

Mezi televizními skupinami se České televizi podařilo dosáhnout podílu 40,93 procenta, což ve srovnání s minulým týdnem znamená nárůst o 6,35 procenta. Ostatní hráče pak doprovází záporné znaménko. Nejhůře dopadla Prima, jejíž podíl u obecné divácké skupiny klesl o 2,9 procenta na výsledných 18,37 procenta. Programy Novy pak sledovalo o 2,27 procenta diváků méně, celkem to bylo 22,79 procenta diváků starších patnácti let. Lehce oslabil i podíl stanic TV Barrandov, jejich celkový podíl činil 7,12 procenta, což je oproti minulému týdnu pokles o 0,29 procenta.

TOP 10 všechny stanice (32. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Navlas stejná situace jako u obecné cílové skupiny pak panuje i u diváků ve věku od 15 do 54 let. Mezi stagnujícími stanicemi se ale umístily Nova Cinema a Fanda, naopak minule zmíněná Barrandov Muzika oslabila o 0,02 procenta. Opět si nejvíce polepšila ČT Sport, jejíž podíl poskočil o 9,04 procenta. Díky olympiádě se dařilo i ČT 2, který svůj podíl navýšila o 1,33 procenta. Jediné dva další kanály, které z mezitýdenního srovnání vychází s pozitivním nárůstem, jsou ČT :D a Art, prvnímu přibylo 0,16 a druhému 0,03 procenta mladších diváků. Na opačné straně žebříčku pak vede hlavní Nova, která odepsala celá tři procenta své primární obchodní skupiny. Nedařilo se ani ČT 1, která přišla o 1,63 procenta mladších diváků, a hlavní Primě, která oslabila o 1,62 procenta mladší cílové skupiny.

MINULÝ ROK: Rekordní růst Barrandova pokračoval i minulý týden, Prima se u mladých blížila ČT

Nejlépe se dařilo České televizi i z pohledu televizních skupin, svůj podíl na sledovanosti oproti minulému týdnu navýšila o 8,55 procenta a celkem ji sledovalo 36,83 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak nejvíce oslabila Prima, která odepsala 3,53 procenta mladší cílové skupiny a celkem vykázala podíl 20,3 procenta. O více než tři procenta poklesl i podíl kanálů Novy, konkrétně pak o 3,18 procenta na celkových 26,75 procenta. Oslabily i stanice TV Barrandov, které celkem oslovily 4,64 procenta mladší divácké skupiny, což znamenalo oproti minulému týdnu pokles o 0,55 procenta.

Kanály – průměrné podíly (32. týden 2016)
Graf podílu kanálů (32. týden 2016)
Graf podílu skupin (32. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 33. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Ještě dramatičtější pohled nabízí meziroční srovnání, kdy díky olympiádě poskočil podíl ČT Sport u obecné divácké skupiny o 13,77 procenta. Polepšila si i ČT 2, a to o 0,72 procenta. Jako třetí nejlepší dopadlo Kino Barrandov, jehož podíl stoupl o 0,38 procenta. Nejhůře pak dopadla hlavní Prima, jejíž podíl u diváků starších patnácti let se meziročně snížil o 4,57 procenta. Oslabil i podíl ČT 1, když se snížil o 2,71 procenta. Podíl hlavní Novy se zmenšil o 2,41 procenta a o necelá dvě procenta podílu meziročně přišly i kanály sdružené v rubrice Ostatní.

Podíl kanálů České televize na sledovanosti u skupiny diváků starších patnácti let se meziročně zvýšil o takřka jedenáct procent. Všechny ostatní televizní skupiny pak vykázaly pokles, který se nejvíce dotkl Novy, která přišla o 4,13 procenta podílu. O fous za ní skončily programy Primy, které si meziročně pohoršily o 4,13 procenta. Mírné oslabení postihlo i kanály TV Barrandov, jejichž podíl poklesl o 4,13 procenta.

KL22_nominace

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Největší meziroční nárůst vykázala ČT Sport u skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let, kde její podíl narostl o 14,56 procenta. Olympiáda pomohla i sledovanosti ČT 2, která si u mladších diváků polepšila o 1,71 procenta. Na třetím místě skončila ČT :D, na kterou se koukalo o 0,39 procenta diváků více než před rokem. Naopak největší pokles vykázala hlavní Nova, která meziročně přišla o 5,62 procenta své primární obchodní skupiny. O 2,65 procenta poklesl podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní. Pohoršila si i hlavní Prima, která přišla o 2,62 procenta mladší divácké skupiny. Přesně o dvě procenta pak klesl podíl ČT 1.

Meziročně si programy České televize polepšily o 13,7 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, zatímco všechny ostatní televizní skupiny vykázaly ve srovnání s minulým rokem pokles. Největší se týkal Novy, která ztratila 7,37 procenta své primární cílové skupiny. Prima přišla o 1,97 procenta mladší divácké skupiny. Lehce oslabil i podíl stanic TV Barrandov, které oproti minulému roku odepsaly 0,49 procenta diváků mladších 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.