Hlavní navigace

Operátoři představili rozvojové plány svých sítí, Češi vyhráli zlato na HbbTV Awards a TV Brno 1 zahájilo vysílání

Jan Brychta

TÝDENNÍ REVIZE – Trh s televizní reklamou ovládá duopol, seznam certifikovaných DVB-T2 přijímačů rozšířilo několik set-top boxů a v úterý proběhne kulatý stůl DigiZone, tentokráte na téma hybridního HbbTV vysílání.

Doba čtení: 5 minut

Header-biddingové řešení vyvinuté společností R2B2 získalo první cenu v rámci letošního ročníku cen HbbTV Awards, vyhlašovaných v Římě. Zabodovalo v kategorii nejlepšího využití HbbTV pro oblast reklamy. Nominovaný systém propojuje poptávku v rámci programatické reklamy s nabídkou reklamního prostoru. Ocenění R2B2 považují zástupci firmy za důkaz vysokého tempa vývoje českého programatického ekosystému, který kromě počítačů a mobilních zařízení také úspěšně proniká na televizní obrazovky

HYBRIDNÍ TELEVIZI BUDE VĚNOVÁN ŘÍJNOVÝ KULATÝ STŮL SERVERU DIGIZONE

O své zkušenosti i dojmy ze světového HbbTV sympózia, jehož součástí bylo i vyhlašování zmíněných HbbTV Awards, se zástupci firem R2B2 a Hybrid podělí s účastníky úterního kulatého diskusního stolu DigiZone, který se bude podrobně věnovat všem aspektům hybridního vysílání. Letošní kulatý stůl se uskuteční v úterý 24. října od 14 hodin v pražské kavárně Louvre.

Češi vyhráli historicky první mezinárodní cenu HbbTV Awards

Plány operátorů, jak zazněly na tradiční konferenci Radiokomunikace

Prvním vystupujícím z trojice našich provozovatelů multiplexů byl Radim Pařízek ze společnosti Digital Broadcasting s přednáškou Přechodová síť 13 v DVB-T2. Ta zahájila vysílání v srpnu 2017, z technických důvodů jen z jednoho pražského vysílače. Celý přechodový multiplex 13 by ale chtěla firma dostavět do příštího roku.V tématu vysílání DVB-T2 pokračoval Marcel Procházka z Českých Radiokomunikací. Přechod je podle něj připraven tak, že v roce 2020 bude mít naprostá většina diváků již doma přijímač, který bude schopen zpracovat signál nového standardu a menšina diváků si dokoupí levný set-top box. Aktuální pohled provozovatele vysílání DVB-T2 přednesl Pavel Hanuš z České televize, provozovatele veřejnoprávního multiplexu. Jako provozovatel multiplexu ČT chápala nutnost přechodu na DVB-T2, jako vysílatel programu to znamená neustálou změnu a jednu velkou komplikaci. Česká televize je jediná, která je svázána s distribuční platformou, na rozdíl od komerčních televizí, které mají volnost výběru. Navíc, ČT může dělat jenom to, co zákon dovolí, komerční subjekt to, co mu zákon nezakáže.

Radiokomunikace 2017: ČRa a plány s vysílači pro DVB-T2, kdy spustí DVB-T2 Česká televize

DVB-T2 se už šíří i z Černé hory a Lysé hory

Konference Radiokomunikace 2017: vypnutí DVB-T v polovině roku 2020?

Konference Radiokomunikace 2017 zahájena. Mluví se mj. o využití „bezlicenčních“ částí spektra a sítích nové generace

Pro Brno a okolí vysílá nová regionální televize

Jeden z našich čtenářů František Kotouč nahrál začátek vysílání nové regionální televize TV Brno 1. Ta potřebnou vysílací licenci obdržela od Rady pro televizní a rozhlasové vysílání na konci září a vysílá v regionální DVB-T síti s číselným označením 8, jejímž provozovatelem jsou České Radiokomunikace. Aktuálně stanice využívá vysílače Brno-Barvičova, odkud vysílá na kanálu 25 s výkonem jeden kilowatt, a dále je pak šířena na kanálu 51 z lokality Mikulov-Děvín a výkonem pěti kilowattů.

Podívejte se na start nové regionální televize TV Brno 1

Pomohl by televiznímu trhu návrat reklamy na ČT1?

Budoucnosti prodeje televizní reklamy se věnoval tradiční diskusní panel odborné konference FLEMA. Jako zástupce zadavatelů zmínil Jan Ksandr ze společnosti KKCG dva potenciálně nebezpečné faktory. Klidně se může stát, že televizní stanice prodlouží odloženou sledovanost o dva nebo tři dny a navíc zakážou přeskakování reklam. Z pohledu mediálního plánování pak už nepůjde optimalizovat kampaně na denní reach, ale na období čtyř dnů nebo i jednoho týdne. A to zásadně mění frekvenci i periodicitu televizních kampaní, vysvětluje Ksandr. Podle Martina Nováčka z mediální agentury OMD by mohlo být možným řešením pro rozbití vládnoucího televizního duopolu opětovné povolení prodeje jistého množství spotové reklamy na ČT1. Pak by ani tak prudce nerostla cena televizní reklamy, dodal Nováček s jemným náznakem toho, že i pro příští rok by se mohla cenová hladina televizní reklamy opět o něco zvýšit.

Prospěl by televiznímu trhu návrat reklamy na ČT a další aspekty tuzemského duopolu

Dva nové DVB-T2/HEVC certifikované přijímače

Zatímco boxů pro nastupující zemský standard DVB-T2/HEVC je na našem trhu dost, jak dokazuje náš nedávný přehled, ověřených přístrojů je výrazná menšina a HbbTV jich zvládá – při ceně do 5000 Kč – vysloveně jen několik. Nezmění to ani tyto dva, protože jsou určeny pouze pro základní příjem a nenáročné uživatele. Na druhou stranu jsou velmi levné: GoGen DVB115T2PVR přijde na 799 Kč a GoGen DVB168T2PVR na 999 Kč. 

DVB-T2 ověřeno: dva levné set-top boxy Gogen pro české DVB-T2 

Rozhovor: Českých mutací placených kanálů bude přibývat

V současné době je portfolio společnosti Axocom tvořeno víc než čtyřmi desítkami televizních kanálů, jejichž různé variace zastupuje v jednotlivých zemích. Trochu jiné složení kanálů platí pro český trh, jiné pro Slovensko Rumunsko nebo Bulharsko. Každopádně největší počet distribuovaných programů máme v Čechách a na Slovensku, to jsou naše primární trhy, na které se soustředíme, popisuje ředitelka firmy Erika Luzsicza. Za poslední rok přidala do českého distribučního portfolia Joj Family a lokalizovanou verzi kanálu Nick Jr., od června pak slovenskou Senzi.

Erika Luzsicza: Lokalizovaných kanálů bude přibývat

Krátce

V září letošního roku došlo k prodeji mediálního zastupitelství Atmedia Czech. Původní majitelé se prý „rozhodli s ohledem na plány rozvoje na domácím mediálním trhu“. Novým vlastníkem je kyperská společnost VM Media Investment se sídlem v Nikósii, jejímž jediným jednatelem je Michaela Vasilová, stávající Managing Director společnosti Atmedia.

Jediným jednatelem prodané Atmedie je Michaela Vasilová

Jak DigiZone informoval PR zástupce kanálu O2 TV Sport David Solnař, přímý přenos nedělního utkání mezi Spartou a Plzní sledovalo v rámci O2 TV takřka 200 tisíc diváků. Tento zápas se tak zařadil mezi ty nejsledovanější v podzimní části HET ligy. Například prodej denního tarifu O2 TV Sport na den byl šestkrát vyšší, než tomu bývá u běžných utkání, dodal Solnař. Pro připomenutí – vůbec nejsledovanějším prvoligovým zápasem na O2 TV bylo zářijové derby mezi Slavií a Spartou, které celkem sledovalo 239 tisíc diváků. 

Přenos zápasu mezi Spartou a Plzní sledovalo na O2 TV skoro dvě stě tisíc diváků

Stanice Eurosport se domluvila se společností Snap na strategickém partnerství pro Zimní olympijské hry 2018 v jihokorejském Pchjongčchangu. Diváci budou moci sledovat zákulisní dění v celé řadě olympijských disciplín, jakými jsou například snowboarding, sjezdové a freestyle lyžování a lední hokej.

Diváci Eurosportu si budou moci užít zákulisí zimní olympiády i na Snapchatu

Brand 2018 Lovebrand

Diváci dětské stanice Cartoon Network se mohou těšit na novou animovanou sérii K.O. OK! Prostě koukej, která vypráví o nováčkovi mezi zaměstnanci nákupního centra pro superhrdiny. Nový titul vytvořil Ian Jones-Quartey, který se podílel i na sériích, jako je Čas na dobrodružství nebo Steven Universe.

Cartoon Network nasadí nový seriál K.O. OK! Prostě koukej

Našli jste v článku chybu?