Říkám si, jakou to má logiku: takže CS Link „pošle“ svoje platící zákazníky Skylinku a sám se stane jakousi levnou alternativou, která bude zřejmě konkurovat obdobně zaměřené službě Digi TV. Podle stejné logiky by měl asi Skylink na oplátku poslat CS Linku své neplatící zákazníky, tedy ty, kteří si pořídili kartu pro příjem bezplatných programů a neplatí za ně měsíčně ani korunu (vyjma úvodního aktivačního poplatku). Takových zákazníků je sice u Skylinku drtivá většina, kromě koupě a aktivace karty na nich ale služba nijak nevydělává. Skutečný příjem Skylinku generuje těch 15 procent zákazníků, kteří mají placené programové balíčky.
Skylink si teď těch 15 procent platících rozšíří o dalších pár procent od CS Linku. Značka Skylink tedy bude ještě bonitnější, zatímco CS Link, který za Skylinkem vždycky tak trochu zaostával, si ještě pohorší. Pak ale logicky musí přijít otázka, zda se lucemburské skupině M77 Group, která CS Link a Skylink od loňska vlastní a už je začala integrovat, vyplatí provozovat satelitní platformu pro neplatící zákazníky, respektive pro ty, co si zaplatí opravdu jen minimum programů. Taková služba si na sebe zřejmě nevydělá a musel by ji dotovat sesterský Skylink.
M77 Group, stejně jako manažeři Skylinku a CS Linku, opakovaně tvrdí, že na českém a slovenském trhu zůstanou zachovány obě značky, tedy dvě různé satelitní platformy. A že si mezi sebe rozdělí dva různé typy zákazníků. Jenže na divácích, kteří prahnou jen po příjmu bezplatných programů, případně omezené placené nabídce za velmi nízkou cenu, se zbohatnout nedá. Nabízí se tedy otázka, zda to s tím zachováním obou značek myslí M77 Group opravdu vážně. Přeci jenom: propagovat dvě značky, dvoje různé programové nabídky a ceníky je komplikovanější a hlavně dražší. Zvyšuje to náklady na marketing a reklamu.
A na ty zvýšené náklady bude zase logicky doplácet Skylink, protože CS Link si na vlastní reklamní kampaň vydělá jen stěží. Zvlášť když mu Skylink odebere ty nejlukrativnější, platící zákazníky. Takže ať se na to dívám, jak chci, pořád mi z toho vychází, že časem stejně dojde ke sloučení značek CS Link a Skylink do jediné, a tou bude logicky Skylink coby silnější brand. Ostatně, vedení obou satelitních služeb se už spojilo do jediného managementu a některá oddělení už fungují jen jako externí dodavatelé. Teď už zbývá opravdu „jen“ sloučit značky, jejich programové nabídky a ceníky.
Což samozřejmě nevylučuje možnost existence nějaké programové nabídky Skylinku pro „finančně citlivější“ klientelu. Nevidím ale smysl v existenci dvou značek, nabízejících v podstatě totéž, stejně jako ho neviděla kabelová společnost UPC, když kdysi koupila konkurenční kabelovku Karneval a poté její značku zrušila. Totéž na kabelovém trhu provedly i středně velké kabelové společnosti Rio Media nebo Nej TV. Tak proč by měl být Skylink s CS Linkem výjimkou?