Hlavní navigace

Oproti minulému týdnu posilovala prakticky jen Nova

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Zanedbatelný nárůst má Barrandov ve skupině 15+, u mladšího publika je to pak o něco výraznější: o 0,39 procenta.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 15. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT 2, který ztratil 0,94 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i Prima, která přišla o 0,24 procenta obecné divácké skupiny, a také Prima love. Ta ztratila 0,39 procenta. Nejvíce posílila Nova o 0,93 procenta a také Nova Cinema o 0,46 procenta všeobecné věkové skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní posílily o podíl 0,45 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V rámci týdne si nejlépe vedla ČT. Jako jediná neztrácela

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, jejíž podíl stoupl o 1,37 procenta na celkových 30,98 procenta. Česká televize ztratila 0,87 procenta a celkem oslovila 28,47 procenta diváků starších patnácti let. Podobně na tom byla Prima, u níž podíl při ztrátě o 0,69 procenta dosáhl 22,36 procenta obecné cílové skupiny. Neznatelně posílil Barrandov, který nabral 0,02 procenta a celkem stanice této skupiny sledovalo 6,98 procenta uvedené divácké kategorie.

TOP 10 všechny stanice (16. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT 2, který přišel o podíl 0,92 procenta, a ztratila také ČT 1, která přišla o 0,47 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT Sport, která si polepšila o 1,21 procenta. Nejvíce narostl podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 1,16 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i Nova Cinema, která posílila o 0,87 procenta. Naopak podíl stanice Prima love u mladších diváků o 0,76 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Nova minulý týden rostla na úkor Primy, ČT 1 meziročně ztrácí mladé publikum

Česká televize jako televizní skupina poklesla, když přišla o 1,34 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 22,62 procenta. Podobně na tom byla i FTV Prima, která oslabila o 1,23 procenta a celkový podíl tak klesl na 22,86 procenta. Ostatní stanice posilovaly a největší nárůst vykázaly stanice skupiny Nova, jejichž podíl narostl o 2 procenta a celkem činil 36,51 procenta. Nepatrně posílila i skupina Barrandov a nárůst činil 0,39 procenta na celkových 4,94 procenta.

Kanály – průměrné podíly (16. týden 2016)
Graf podílu kanálů (16. týden 2016)
Graf podílu skupin (16. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 17. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 si meziročně polepšila o 0,93 procenta. Naopak ČT Sport přišla v meziročním srovnání o 1,24 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 1,81 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 0,84 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,54 procenta, a také Prima, která si připsala 1,18 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela Nova, a to poměrně výrazně – přišla o 3,31 procenta všeobecné věkové skupiny. Ztrácela i Česká televize, jejíž podíl klesl o 0,99 procenta. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který si připsal 3,28 procenta. Stoupl i podíl stanice TV Prima, a to 2,14 procenta.

Content 2018 tip Kavka

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Prima, jejíž podíl stoupl o 1,47 procenta. Svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila i TV Barrandov, a to o 0,92 procenta, a posílily i stanice skupiny Ostatní, jejichž podíl stoupl o 0,57 procenta. Nejvíce meziročně ztratil kanál ČT Sport, a to 1,61 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Ztrátu zaznamenala hlavní Nova, která přišla o 0,96 procenta své primární cílové skupiny, a také Nova Cinema, která ztratila 0,81 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 2,61 procenta diváků mladších 54 let. Ztratily také stanice skupiny Nova, a to 2,49 procenta věkové skupiny 15 až 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 2,37 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,97 procenta, navýšily kanály FTV Prima.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?