Hlavní navigace

Ordr už si vydělá na provoz, v centru Prahy začal rozvážet i večeře

20. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Půl roku po startu rozváží startup vývojářského studia STRV kolem 200 obědů denně a od ledna začal i s rozvozem večeří.

Pražský startup Ordr, který je společným projektem vývojářského studia STRV (dříve uLikeIT) a firmy Messenger, má za sebou první půl rok fungování. Loni v červnu začal s rozvážením obědů v centrální části Prahy, od té doby o něco zvětšil pokrývané území a letos v lednu začal i s rozvozem večeří.

„Konkurence v podobě restaurací nabízející denní menu je v době oběda obrovská. Naopak večer je situace naprosto odlišná. Pokud nepreferujete fast food, je v centru Prahy problém se večer najíst rychle, dobře a za rozumné peníze,“ vysvětluje záměr šéf služby Jakub Plas.

Ordr na rozdíl od konkurence v podobě DameJidlo.cz nebo JidloTed.cz nabízí každý den jeden konkrétní pokrm (s večeřemi teď tedy vlastně dva), který sám připravuje. Objednávky pak rozváží na nákladních kolech a zákazníci je dostanou v řádu minut od objednávky.

Kolik porcí v průměru za den rozveze? „Průměr se odvíjí od typu jídla. Chceme nabízet širokou paletu pokrmů, nikoliv jít jenom po číslech, to bychom mohli dokola točit jenom několik oblíbených jídel. Těch se v době oběda prodá i více než 200 porcí. Podle toho průběžně ladíme menu,“ říká Plas.

BRAND24

Počet nabízených jídel by se podle něj měl v budoucnu zvýšit, stejně jako se má dále rozšiřovat pokrývané území.

A jak se službě půl roku po spuštění daří? „Vstupní náklady byly poměrně vysoké, a proto jako základní cíl pro prvních šest měsíců bylo, aby Ordr dokázal ze svých příjmů zaplatit všechny provozní náklady a nebylo třeba ho dotovat ze strany STRV a Messengeru. Tento cíl se splnit podařilo. Obrat v tomto období byl něco přes jeden milion korun,“ dodává Plas.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).