Hlavní navigace

Osm z deseti Čechů je podle průzkumu proti současné míře reklamy

29. 3. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
29. 3. 2007

Omezit, nebo zakázat úplně, takový je názor čtyř pětin české společnosti na televizní reklamu. V průzkumu agentury Median se 68 procent respondentů vyslovilo pro zkrácení času reklamy v televizi, 15 procent dotázaných by tu reklamu zakázalo úplně. Ve stejné míře by měla televizní inzerce zůstat podle 12 procent respondentů a pouhé procento účastníků výzkumu by množství reklamy zvýšilo.

Agentura také zjišťovala co lidé udělají, když v televizi začne reklamní blok. Největší podíl dotázaných, tři z deseti, přepíná na jiný program. Dalších 27 procent respondentů nechává reklamy běžet, ale nevěnuje jí pozornost. Pětina lidí si odskočí od televize. Reklamu tak podle průzkumu sleduje 20 procent dotázaných, třem čtvrtinám z nich ale vadí. Pouhých pět procent dotázaných proto sleduje reklamu se zájmem.

Hrubé výdaje firem na televizní reklamu podle lednového monitoringu společnosti TNS Media Intelligence loni stouply na 23,18 miliardy korun. To představuje nárůst přibližně o 14 procent proti roku 2005. Největším inzerentem byla po oba předchozí roky firma Procter&Gamble.

ebf - tip - debata

Median průzkum provedl mezi červnem a prosincem loňského roku a dotazoval se více než 7500 lidí ve věku 12 až 79 let.

Zdroj: ČTK

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).