Omezit, nebo zakázat úplně, takový je názor čtyř pětin české společnosti na televizní reklamu. V průzkumu agentury Median se 68 procent respondentů vyslovilo pro zkrácení času reklamy v televizi, 15 procent dotázaných by tu reklamu zakázalo úplně. Ve stejné míře by měla televizní inzerce zůstat podle 12 procent respondentů a pouhé procento účastníků výzkumu by množství reklamy zvýšilo.
Agentura také zjišťovala co lidé udělají, když v televizi začne reklamní blok. Největší podíl dotázaných, tři z deseti, přepíná na jiný program. Dalších 27 procent respondentů nechává reklamy běžet, ale nevěnuje jí pozornost. Pětina lidí si odskočí od televize. Reklamu tak podle průzkumu sleduje 20 procent dotázaných, třem čtvrtinám z nich ale vadí. Pouhých pět procent dotázaných proto sleduje reklamu se zájmem.
Hrubé výdaje firem na televizní reklamu podle lednového monitoringu společnosti TNS Media Intelligence loni stouply na 23,18 miliardy korun. To představuje nárůst přibližně o 14 procent proti roku 2005. Největším inzerentem byla po oba předchozí roky firma Procter&Gamble.
Median průzkum provedl mezi červnem a prosincem loňského roku a dotazoval se více než 7500 lidí ve věku 12 až 79 let.
Zdroj: ČTK