Nejen Česká televize, ale i další stanice působící u nás by se mohly připojit k takzvanému labelingu, tedy označování vhodnosti pořadů podle věku. Naznačuje to tisková zpráva, kterou dnes zveřejnila Asociace televizních organizací (ATO), jejíž součástí jsou kromě veřejnoprávního média z Kavčích hor také mediální skupina Prima (Prima, Prima Cool, Prima love a Prima Zoom), Asociace komunikační agentur a také mediální agentura atmedia zastupující řadu placených i volně šířených stanic působících v České republice a na Slovensku (Pohoda, Regionalnitelevize CZ, Disney, CBS, Spektrum a řada dalších).
K TÉMATU: Česká televize začala interně testovat označování věkové vhodnosti pořadů
Česko je jednou ze zemí, kde označování audiovizuálních produktů v televizním vysílání není upraveno zákonem. Provozovatelé vysílání sdružení v ATO se rozhodli k labellingu dobrovolně přistoupit, a sice formou samoregulace. Labelling by měl nejen ochránit děti a mladistvé před negativním dopadem nevhodných pořadů, ale očekává se, že přinese i jasná a předvídatelná pravidla při posuzování správních deliktů. K samoregulačnímu mechanismu se přihlásila veřejnoprávní Česká televize a privátní televize Prima,
uvádí se v oficiálním stanovisku, pod nímž jsou podepsány jednatelka ATO Vlasta Roškotová, mluvčí Primy Marie Fianová a její kolegyně z veřejnoprávní televize Alžběta Plívová.
Z ARCHIVU: Déčko začne označovat pořady vhodné pro děti starší osmi let
Zkušební provoz, který probíhá již od loňského roku v České televizi, bude na konci letošního roku vyhodnocen na základě diskuze s rodiči a odborníky na dětskou psychologii a média. Dosavadní zkušenosti a zájem vysílatelů vyústily v záměr ATO přihlásit se k projektu a jako samoregulační orgán ho nadále rozvíjet a všestranně podporovat. ATO nyní směřuje k přípravě a spuštění samoregulačního mechanismu, který bude inspirován základními principy fungování osvědčených evropských modelů a bude odpovídat českým podmínkám,
uvedla jednatelka ATO Vlasta Roškotová.