1. Facebook – 52 515 346 fanoušků
Je to trošku paradoxní. 52 milionům z více než 750 milionů se „líbí Facebook“. S trochou nadsázky samozřejmě. Každopádně Stránka Facebooku je jedničkou, co se počtu fanoušků týče – jinak na ní ale nenajdete nic pokročilého – „Landing Tab“ nepoužívá, komunikovat s Facebookem na ní nemůžete a najdete zde jenom rozcestník na různé zdroje informací a části Facebooku, včetně video-přenosů v rámci Facebook Live. O „Photostrip“ se nikdo nestará, stejně jako o některé položky z menu – v „Poll“ například ještě stále mají Valentýna.
2. YouTube – 45 000 508 fanoušků
Dlouhodobá dvojka v žebříčku značkových Stránek na Facebooku si vystačí se základní funkčností bez „Landing Tab“ a vlastní obsah používá velmi málo – pár položek v menu samozřejmě najdete. Nechybí žebříček videí ani aktuální akce „Life in a Day“.
3. Coca-Cola – 34 178 540 fanoušků
Coca-Cola dlouho a aktivně používá „Landing Tab“ a je většinou dobrým příkladem toho, jak je některé věci možné dělat – „call-to-action“ v podobě připomenutí Like/Líbí, odkazy na další sociální média (Twitter, YouTube a Flickr) a samozřejmě rozcestník na další informace o firmě i „produktu“. A pokud si pod menu kliknete na „Více“, tak zjistíte, že tady si někdo opravdu dal hodně práce – přes dvě desítky dalších položek menu s vlastním obsahem.
4. Disney – 28 422 046 fanoušků
Disney ještě nedávno používal jako „Landing Tab“ přehled všech stránek, které má na Facebooku (najdete ho zde) – jde o pěkný příklad toho, jak řešit problém s jednou hlavní Stránkou a desítkami dalších. Přímo z hlavní totiž bylo možné se stávat fanoušky těch dalších. A ještě bylo krásně vidět, kolik fanoušků „celkem“ má Disney napříč všemi Stránkami.
Proč je aktuálně Stránka Disney bez „Landing Tab“, není jasné, ale i tak stojí za podívání – desítky tisíc Líbí, stovky až tisíce komentářů. A nabídka věcí ke stažení v „Disney Downloads“.
5. MTV – 27 830 921 fanoušků
Hudební stanice, rádia, televize, umělci, skupiny, zpěváci, herci to mívají na Facebooku poněkud jednodušší, než klasické značky (a hlavně než „pouhé“ firmy). Není divu, že MTV je s téměř 28 miliony fanoušků skoro na špici. Vystačí si bez „Landing Tab“ a jediné přizpůsobení je v přítomnosti aplikace Hunger Games – nedělají si hlavu ani z „Photostrip-u“, tady proužku s fotkami.
6. Starbucks – 25 083 081 fanoušků
Starbucks dřív Facebook „moc neřešili“ – nepoužívali „Landing Tab“, ale doba se mění, a tak ho už nějakou dobu mají – rovnou v něm můžete přehrávat videa a dozvíte se o tom, že pomocí #psi využívají Instagram. Starbucks byli vždy dost „sociální“ a jejich aktivity se vyplatí sledovat – jsou dobrou inspirací. Zajímavé na jejich stránce je i to, že Zeď zobrazuje příspěvky všech fanoušků a na vlastní příspěvky moc nehledí – nakonec proč ne, vlastní příspěvky Stránky (Page) jsou stejně důležité hlavně pro ty, co jsou již fanoušky. A málokde najdete desítky tisíc Líbí a tisíce komentářů pod příspěvky.
7. Oreo – 23 001 210 fanoušků
Oreo ničím nešokuje, obyčejný „Landing Tab“ s připomínkou potřeby kliknout na „Like“ (Líbí) a změnou poté, co se stanete fanoušky, tak to má být. Pár dalších „záložek“ (menu) nabízí například recepty a ukázky reklamních spotů. Tam už najdete více ukázek toho, co je možné ve vlastním obsahu na Facebooku dělat.
8. Red Bull – 22 296 006 fanoušků
Red Bull to zkouší s kreativitou na „Landing Tab“ stránce – pro nefanoušky nabízí jasně viditelné připomenutí toho, že by se měli stát fanoušky. Jakmile to uděláte, nabídne vám obsah – zajímavé je, že Red Bull má jazykové verze, takže získáte obsah i v češtině.
9. Converse – 20 046 638 fanoušků
Converse je jedna z mála stránek na vrcholu žebříčku, která si vystačí s čistě základní funkčností Facebook Page. Ani jedna vlastní „záložka“ (zkušenější vědí, že teď už jde o položky v menu). Tisíce líbí a stovky komentářů na některé konkurenty nemají, ale možná je to trochu způsobené provedením – vkládaný obsah nevypadá až tak atraktivně. Síla značky je ale prostě síla značky.
10. Skittles – 19 292 700 fanoušků
Skittles jsou v marketingu takřka legendární, i v digitálním marketingu, takže není divu, že používají „Landing Tab“ – ale až tak kreativní jako jindy (a jinde) v něm nejsou. Poučit se ale můžete, mají Libí tlačítko pro svou Page samostatně ve stránce a nespoléhají se na to, že si někdo vzpomene na nutnost kliknout „nahoru“. Moc to nepotřebují, na Zdi pod příspěvky najdete běžně přes deset tisíc Libí a komentáře se běžně blíží k tisícovce.
11. PlayStation – 17 271 372 fanoušků
PlayStation využívá „Landing Tab“ v poněkud rozšířenější podobě – můžete dát Líbí přímo na právě nabízenou hru, zúčastnit se hlasování a rovnou komentovat. Od doby, kdy Facebook upustil od striktního a omezujícího FBML, je možné v „Landing Tab“ dělat různá kouzla – nakonec je to IFRAME na firemním webu, takže možnostem se meze nekladou.
12. iTunes – 16 805 212 fanoušků
„Landing Tab“ se základní nabídkou obsahu televizního obsahu, dvě další položky v menu týkající se hudby a hudby/filmů. Na iTunes Page se nic závratného nenaučíte, žádné revoluční nápady. Ani „Photostream“ (foto pruh) není nijak extra využit, ale nejspíš pamatují na jeho údržbu (což nebývá příliš často pravdou).
13. Pringles – 15 479 612 fanoušků
Nechybí upozornění abyste se stali fanoušky, jinak je ale „Landing Tab“ velmi základní a nic pokročilého zde nenajdete. Pringles si vystačí s základní funkčností – nakonec proč ne, příspěvky mají tisíce „Líbí“ a stovky komentářů. Tedy tolik, že už to stejně nikdo nemůže zvládat spravovat, natož číst.
14. Victoria's Secret – 15 201 745 fanoušků
Chcete-li si užít módy v podobě spodního prádélka, je Victora's Secret tradiční značkou. Na svém Facebooku využívá „Landing Tab“, tedy přizpůsobenou vstupní stránku, kterou vidí nefanoušci i další možnosti přizpůsobení v podobě několika dalších vlastních stránek. Na jejich vstupní stránce je zajímavé, že na důležité místo staví informaci o existenci aplikace pro iPad a iPhone. Nezapomínají ale ani na získání kontaktů na fanoušky a upozornění na existenci kanálu na YouTube i účtu na Twitteru.
15. Windows Live Messenger – 14 253 859 fanoušků
Windows Live Messenger má Stránku pouze se základní funkčností, nenajdete zde žádnou možnost přizpůsobení – není zde „Landing Tab“, nejsou zde vlastní položky menu, nevyužívá se Photostrip. Jediné, co je aktivní, jsou Diskuze (Discussions), ale tam najdete pouze stovky diskuzí, kterých se účastní uživatelé – hlavně stížnostmi na problémy a nefunkčnost. V takovém množství, že stejně není možné něco takového sledovat, moderovat a jakkoliv řešit – nakonec Facebook pro právě tuto funkčnost Facebook Pages nic rozumného nenabízí.
Upozornění – počty fanoušků už uvidíte o stovky i tisíce vyšší než v době psaní článků. Stejně tak najdete vyšší čísla ve screenshotech, než jsou uvedeny v žebříčku. Během minut mohou vzrůst až o stovky.