Rumunsko je země satelitnímu digitálnímu vysílání nakloněná, navíc tu funguje naplno boj o zákazníka. Diváci si totiž mohou od konce minulého roku vybírat hned z pěti společností nabízejících televizi přes družici. A už i nejmladší platforma, Dolce, si ve 22 milionovém Rumunsku našla svých 250 tisíc předplatitelů. Radost z toho může mít národní telekomunikační operátor Romtelecom, který začal pod značkou Dolce placené satelitní vysílání na sklonku minulého roku provozovat. Informoval o tom server BroadbandTVNews.com.
Dolce nabízí divákům za měsíční poplatek v přepočtu 112 korun 45 televizních programů. Zájemci si mohou připlatit za nadstavbové balíčky s prémiovými programy. Šéf divize video služeb společnosti Romtelecom John Younis řekl serveru BroadbandTVNews.com, že Dolce ještě letos svoji programovou nabídku rozšíří. Telekomunikační operátor se po satelitu chystá také na televizi přes internetový protokol, kterou chce tento rok otestovat a příští rok uvést do komerčního provozu.
Rumunsko je mateřskou televizí Digi TV, která vloni razantně vstoupila i na český trh s placeným satelitním vysíláním. Dalšími třemi hráči na poli „televize přímo domů“ jsou v Rumunsku Focus Sat, Max TV a Boom.